W 2016 roku obcokrajowcy stanowić będą znacznie ponad 20 proc. wszystkich gości hotelowych w Polsce. Wzrośnie także zainteresowanie Polską w zakresie turystki medycznej, coraz większe znaczenie mieć będą opinie gości hotelowych zamieszczane w Internecie, szczególnie w mediach społecznościowych. Wzrośnie także znaczenie działań z zakresu CSR, na które coraz częściej zwracają uwagę klienci – to główne wnioski z czwartej edycji raportu “Hotel Sales & Marketing Trends 2016” przygotowanego przez ekspertów Profitroom przy współpracy firmy doradczej Deloitte.

W tegorocznym opracowaniu zostało ujętych łącznie 21 trendów, które nawiązują do zagadnień związanych z czynnikami bezpośrednio kształtującymi sytuację na rynku hotelarskim, jak i do powszechnych zmian technologicznych czy społecznych wpływających na sposób dokonywania rezerwacji. Informacje zawarte w Trendach 2016 pozwalają sądzić, że branża hotelarska w Polsce może liczyć na dalszy wzrost i rozwój w przyszłym roku. Niewątpliwie jest to dobra informacja zarówno dla osób powiązanych z branżą hotelarską, jak i dla tych, którzy po prostu korzystają z usług różnych obiektów, ponieważ poprawi się także ogólny komfort gości, a także jakość komunikacji z nimi.

Czy komunikaty dopasowane do odbiorców będą w 2016 roku jeszcze popularniejsze? Według ekspertów Profitroom staną się wręcz koniecznością. – 70 proc. gości hotelowych oczekuje bardziej spersonalizowanych doświadczeń w myśl hasła “less ideas more experience”. W 2016 roku nie będziemy mówili już o segmentach gości, ale o ich profilach. O profilach, które mogą być zmienne w czasie, zależnie od sytuacji w jakich gość się znajduje. Planuje podróż służbową? A może wybiera wymarzone wakacje? Cała sztuka polegała będzie na rozpoznaniu potrzeb klienta na poszczególnych etapach i zapewnieniu mu spersonalizowanych doświadczeń. Targetowanie w 2016 roku to już nie tylko dopasowywanie przekazu pod gościa, ale do etapu podróży, na którym się znajduje – podsumowuje Karolina Antonowicz, Customer Success Director w Profitroom.

Profitroom jest w 100 proc. polską firmą, działającą w branży hotelarskiej. Profitroom specjalizuje się w dostarczaniu najpopularniejszych w Polsce systemów rezerwacji, projektowaniu stron internetowych oraz świadczeniu usług marketingowych dla hoteli.