Google zamierza zająć strategiczną pozycję w walce o dominację na rynku rezerwacyjnym – twierdzi serwis evigo.pl.

Nowa strategia Google dotycząca rezerwacji online zakłada dodanie większej liczby recenzji i zdjęć do pojawiających się w wynikach wyszukiwania reklam hoteli. Mają one zacząć przypominać te zamieszczane na stronach turystycznych, takich jak Expedia, Priceline Group czy TripAdvisor. Firma planuje również bardziej agresywnie promować reklamy: będą od razu wyświetlane z cenami pokojów, tak jak ma to miejsce w popularnych wyszukiwarkach turystycznych.

Firma chce zachęcić użytkowników, by planowali podróż bezpośrednio za pomocą Google. Celem jest skrócenie procesu dokonywania rezerwacji, dzięki czemu wzrośnie wartość reklam. W efekcie, agencje turystyczne będą musiały w przyszłości więcej płacić za kliknięcia na reklamy zamieszczane w wyszukiwarce. Strategia ma też zachęcić właścicieli obiektów do zamieszczania reklam bezpośrednio w Google, z pominięciem internetowych wyszukiwarek, które pobierają prowizje aż do 25%.