Green Caffè Nero to nie tylko mistrzowska kawa, ale też smaczne jedzenie przygotowywane w wyjątkowy sposób. Dla nas ważne są wysokiej jakości składniki pochodzące od sprawdzonych i zaufanych dostawców, ich naturalny smak, świeżość i różnorodność. Ręcznie przygotowujemy jedzenie i dbamy o jego bezpieczeństwo. Obserwujemy jak zmieniają się potrzeby naszych klientów, którzy chcą zdrowo i smacznie się odżywiać. Dlatego śledzimy trendy w żywieniu, podróżujemy po Polsce oraz świecie w poszukiwaniu niewielkich lokalnych producentów oraz inspiracji. Stawiamy na nieszablonowe połączenia smakowe, tworząc od podstaw jedzenie w Muffia Bakery, która jest piekarnią i kuchnią Green Caffè Nero.

„Nigdy nie użylibyśmy w naszej kuchni produktów, których nie chcielibyśmy podać własnej rodzinie czy zjeść samemu. Nasi klienci cenią sobie to, że nasze kawiarnie to nie tylko znakomita kawa, ale również wyjątkowo smaczne, świeże i domowo wyglądające jedzenie. Jako jedyni wśród podobnych firm produkujemy jedzenie od podstaw” – mówi Adam Ringer, prezes Green Caffè Nero.

Green Caffè Nero działa jak dobra restauracja. Jedzenie przygotowuje się tutaj od podstaw. Do kuchni Muffia Bakery codziennie dostarczane są świeże produkty pochodzące z zaufanych źródeł od starannie wyselekcjonowanych, sprawdzonych dostawców, którzy gwarantują zdrowe i najwyższej jakości produkty. Na bieżaco dostarczane są świeże sery, warzywa, wędliny oraz mięsa. W Muffii to wszystko jest marynowane, przyprawiane, gotowane, krojone i pakowane. Tak powstają składniki naszych kanapek. Następnie gotowe półprodukty trafiają do kawiarni, gdzie bariści na bieżąco przygotowują z nich świeże bagietki, ciabatty, podpłomyki i focaccie.

„W naszym jedzeniu nie stosujemy sztucznych konserwantów, polepszaczy, stabilizatorów i wzmacniaczy smaku. Czyli prosto i zdrowo, jednak bez kompromisów w kwestii smaku. Dlatego nasze kanapki mają maksymalnie 4-godzinny termin przydatności do spożycia. Ponieważ cieszą się dużym powodzeniem wśród klientów, to praktycznie wszystkie je sprzedajemy” – mówi Wojciech Klimczak, szef kuchni Green Caffè Nero.

Trochę czasu zajęło nam znalezienie niewielkich, lokalnych dostawców, którzy nie tylko odpowiadają naszym potrzebom i wizji, ale także mogą dostarczać produkt najwyższej jakości. W Green Caffè Nero cheddar to nie jest zwykły cheddar, ale ser ręcznie wyrabiany przez zakład produkcji serów rodziny Alvis oddalony od miasta Cheddar w Anglii o niecałe 10 km i według tej samej receptury od 1952 roku. Mięsa i wędliny pochodzą od niewielkich, rodzinnych firm. Delikatne mięso indycze z wolnego chowu, przygotowywane jest metodą sous-vide, czyli pakowane do szczelnych, zamkniętych próżniowo torebek, a następnie wolno gotowane w niskiej temperaturze. Nasze bagietki to tylko te autentyczne na francuskim zakwasie Levain. Natomiast tuńczyk to nie genetycznie modyfikowana ryba, a tuńczyk z certyfikatem niezależnej, międzynarodowej organizacji MSC (Marine Stewardship Council).

Serwowanie świeżego jedzenia w naszych kawiarniach nie mogło się obyć bez wpływu na ich codzienne funkcjonowanie.

„Bariści otrzymują odpowiednie szkolenia i wiedzę o  dostarczanych do nas produktów oraz z przygotowywania kanapek. Wdrożyliśmy wewnętrzne systemy bezpieczeństwa i kontroli jakości. Wszyscy nasi dostawcy posiadają niezbędne certyfikaty. Monitorujemy i sprawdzamy pod względem mikrobiologicznym wszystkie produkty dostarczane do nas, sprawdzamy ich jakość również na miejscu w kawiarni. Wiele konkurencyjnych kawiarni ułatwia sobie życie, zamawiając gotowe kanapki czy mrożone ciasta. My jesteśmy wierni zasadzie „dzisiaj zrobione, dzisiaj zjedzone”. I choć mamy przez to dwa razy więcej pracy niż nasza konkurencja, to codziennie podejmujemy wyzwanie – wszystko po to, aby nasi klienci mogli cieszyć się świeżym, bezpiecznym jedzeniem codziennie w każdym lokalu.” – podkreśla Krzysztof Kaliciński, dyrektor operacyjny Green Caffè Nero.

 

 

Marka Green Caffè Nero została stworzona przez Gerry’ego Forda – właściciela Caffè Nero i Adama Ringera – założyciela i szefa Green Coffee. Od momentu otwarcia pierwszej wspólnej kawiarni
w 2012 roku, Green Caffè Nero pozostaje wierne misji, która przyświecała jej założycielom: oferowaniu najlepszej kawy i tworzeniu kameralnej, domowej atmosfery, w której kawą można się delektować. Green Caffè Nero posiada 59 kawiarni w Polsce, a w planach ma otwieranie 10 lokali rocznie.