Spółki Divante poszerzają współpracę z Praktiker w związku ze skuteczną realizacją celów wizerunkowych oraz zwiększeniem obrotów ze sprzedaży internetowej. Współpraca Divante z Praktiker rozpoczęła się od wdrożenia systemu rekomendacji Quartic w sklepie internetowym praktiker.pl. Następnie połączono rekomendacje z e-mail marketingiem od Sendingo, uzyskując bardzo wysokie wskaźniki skuteczności. Udział email marketingu w przychodzie kanału online osiągnął 11,45%. Wartość wizyty z email marketingu została zwiększona w stosunku do średniej wizyty o 51,01%. Równolegle zrealizowano pilotażowy projekt tworzenia przez Divante dedykowanych opisów produktów dla asortymentu dostępnego online na Praktiker.pl. W ciągu miesiąca o 120% wzrósł ruch z Google po wybranych słowach kluczowych. Odnotowano 3-krotny wzrost sprzedaży na produktach z rozbudowanymi opisami. Dodatkowo 33% sprzedaży pochodzi z SEO. Obecnie Divante w sposób ciągły, co miesiąc dostarcza zestaw dedykowanych opisów produktów do kluczowego asortymentu klienta.

Powyższe sukcesy zachęciły obie firmy do rozszerzania zakresu współpracy o stałą obsługę kampanii reklamowych klienta w Internecie. Agencja interaktywna Ideacto kompleksowo obsługuje kampanię Maciek Gajwer, który jest nowym, zaradnym bohater kampanii reklamowej marki Praktiker. Maciek Gajwer na stałe obecny jest w telewizji, radio, outdoor oraz oczywiście w internecie.
Kompleksowym przygotowaniem koncepcji, technologii oraz rozwojem aplikacji zajęło się Sendingo. W tym momencie w zakresie informacji o gazetce/katalogach obsługujemy łącznie 7 kanałów komunikacji – www, mobile, tablet, email, rss, facebook oraz google+.
– Wiemy, że w branży Home & Garden internet wpływa na ponad 50% decyzji zakupowych podejmowanych w sklepach offline. Dlatego obecnie mocno skupiamy się na wykorzystaniu efektu ROPO (Research Online Purchase Offline) dla firmy Praktiiker, która obsługuje 24 markety budowlane w 20 miastach Polski. A sklep internetowy Praktiker.pl w tym procesie będzie naturalnym miejscem zdobywania informacji dla konsumentów, decydujących się na zakup materiałów budowlano-remontowych zarówno w kanale tradycyjnym jaki i kanale internetowym – mówi Marek Górecki, Doradca ds. eCommerce w Divante.