Grupa Muszkieterów wspomaga właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché w każdym obszarze prowadzonej działalności, także online. Na bazie wieloletniego doświadczenia, Muszkieterowie wydali w czerwcu br. Księgę Dobrych Praktyk dla właścicieli sklepów Intermarché. Zebrano w niej wszystkie informacje dotyczące obsługi profilu w serwisie Facebook w formie kompleksowego kompendium wiedzy. Podobny podręcznik mają do dyspozycji także właściciele supermarketów Bricomarché. Ponadto w obu sieciach prowadzone są dodatkowe działania wspierające dobre praktyki online. Dzięki gotowym materiałom i standardom działania wypracowanym przez Muszkieterów, przedsiębiorcy mogą skupić się głównie na aspektach biznesowych prowadzonych przez siebie sklepów.

Wszyscy właściciele sklepów sieci Intermarché i Bricomarché mogą liczyć na stałą pomoc w zakresie prowadzonej działalności. By mogli oni z satysfakcją realizować swoje cele biznesowe, Muszkieterowie oferują im gotowe do wykorzystania materiały oraz zapewniają rozmaite szkolenia. Narzędzia te nie tylko wspierają właścicieli sklepów w zagadnieniach e-commerce, lecz także wyznaczają wysokie standardy obecności online dla całej Grupy. Priorytetem Muszkieterów od początku działalności jest zaangażowanie w życie lokalnych społeczności, co od wielu lat oznacza także społeczności online.

Wartość krajowego rynku produktów szybko zbywalnych (FMCG) w kanale online wzrosła o blisko 50 proc. w ujęciu rok do roku – wynika z najnowszej analizy GfK Polonia. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie zakupami online, Muszkieterowie stale rozwijają swoje portfolio w obszarze e-commerce. Dla Intermarché oznacza to wprowadzanie usługi Drive w kolejnych miastach, a dla Bricomarché uruchamianie coraz większej liczby Bricomatów (boksów do bezkontaktowego odbioru zamówionych produktów). Usługę e-commerce w obu sieciach umożliwiają specjalne platformy zarządzane przez centralę Grupy Muszkieterów, dzięki czemu zrzeszeni w niej przedsiębiorcy mogą z powodzeniem odpowiadać na potrzeby klientów. Właściciele sklepów mają do dyspozycji praktyczną i regularnie aktualizowaną instrukcję dotyczącą obsługi platformy oraz procedur postępowania w niespodziewanych sytuacjach. W przypadku problemów technicznych lub pytań, nad działaniem obu sklepów online czuwają również zespoły, które nadzorują rozwiązanie zgłaszanych spraw od początku do końca. Wsparcie, jakie otrzymują od Muszkieterów przedsiębiorcy, to także prowadzenie wizytówek spółek w przeglądarce Google oraz organizacja lokalnych promocji komunikowanych online. Dzięki takim narzędziom przedsiębiorcy mogą oferować klientom najwyższą jakość obsługi – zarówno stacjonarnie, jak i w Internecie.

Cała wiedza dotycząca spraw handlowych uporządkowana jest w intranecie, do którego dostęp mają wszyscy przedsiębiorcy prowadzący sklepy sieci Intermarché i Bricomarché. W intranecie znajdują się filmy szkoleniowe, wskazówki i instrukcje, dotyczące np. logistyki czy informatyki, a także współpracy z kurierami. Jest to swoiste ABC najważniejszych wiadomości, zebrane w jednym miejscu i na bieżąco aktualizowane. Z różnych aspektów e-commerce organizowane są również webinaria prowadzone przez specjalistów działających na poziomie centrali, mogą w nich uczestniczyć chętni właściciele i pracownicy sklepów. Webinaria wykorzystywane są również przy okazji szkoleń sklepów z nowych funkcjonalności systemów.

– By jak najlepiej odpowiadać na potrzeby klientów, Grupa Muszkieterów stale poszerza portfolio swoich produktów i usług. Jednym z naszych priorytetów jest rozwój obszaru e-commerce, dzięki któremu klienci mogą w dogodny dla siebie sposób dokonywać zakupu potrzebnych produktów – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce, i dodaje – Każdy sklep samodzielnie wybiera strategię komunikacji z klientami, chcemy jednak wskazywać przedsiębiorcom właściwe kierunki rozwoju i wyznaczać standardy obsługi w sieci. Mamy nadzieję, że dzięki narzędziom oferowanym przez Muszkieterów, właściciele sklepów mogą z satysfakcją poświęcić się prowadzeniu swoich biznesów bez obawy o brak znajomości internetowych kanałów sprzedażowych.

Poza ogólnopolskimi profilami Intermarché i Bricomarché, na portalu Facebook działa również wiele lokalnych stron sklepów prowadzonych przez ich niezależnych właścicieli. By jak najlepiej wesprzeć aktywność przedsiębiorców w tej przestrzeni, w obu sieciach powstały podręczniki dotyczące zakładania i obsługi profili supermarketów w serwisie Facebook. Bricomarché taki dokument ma do dyspozycji od około roku. Z kolei Intermarché w czerwcu br. stworzyło Księgę Dobrych Praktyk będącą efektem wieloletniego doświadczenia w tym zakresie oraz dodatkowo 2-miesięcznego projektu przeprowadzonego przez Dyrekcję Handlową Intermarché. Podczas tego przedsięwzięcia wszyscy chętni właściciele sklepów zostali zapoznani z możliwościami reklamowymi Facebooka oraz przeszkoleni z korzystania z serwisu, komunikacji z klientem i odpowiedniego reagowania w wymagających sytuacjach. Dzięki temu projektowi centrala pozyskała także wiele cennych informacji na temat potrzeb sklepów związanych z prowadzeniem lokalnej komunikacji w tym kanale internetowym.

Baza materiałów stworzona przez Grupę Muszkieterów dla właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché zawiera wiele potrzebnych informacji, webinariów, video-poradników oraz instrukcji dotyczących, m.in. zakładania profilu, publikowania postów, tworzenia kampanii reklamowych czy dobrych praktyk w zakresie komunikacji z klientami. Podręcznik jest aktualizowany wraz z pojawieniem się nowych potrzeb przedsiębiorców w zakresie komunikacji w tym kanale lub w przypadku wystąpienia zmian w funkcjonowaniu serwisu. Każdy sklep ma do dyspozycji swój indywidualny awatar, szablony postów spójne z identyfikacją wizualną całej sieci, cotygodniowe zdjęcia produktów z gazetek promocyjnych oraz materiały okazjonalne i sezonowe. W przypadku uruchomienia nowego sklepu lub wdrożenia nowego konceptu sklepu Intermarché – Power, centrala realizuje wówczas specjalną komunikację lokalną we współpracy z właścicielem sklepu. Przedsiębiorcy są także zachęcani do umieszczania na swoich stronach treści z profili ogólnopolskich, by możliwe było dotarcie z ofertą do wszystkich zainteresowanych klientów. Oferta ta, komunikowana w ramach centralnego profilu sieci, dotyczy oferty centralnej i stanowi wsparcie dla ogólnopolskich gazetek, katalogów oraz akcji konsumenckich. Prowadzone w ten sposób lokalne strony stanowią znakomite uzupełnienie komunikacji centralnej, ponieważ mogą być wykorzystywane do przekazywania informacji o lokalnych promocjach, ofertach czy zmianach godzin funkcjonowania sklepu.