W ramach nowej strategii rozwoju marki Guess, amerykańska firma planuje ekspansję w Europie. Jednym z głównych rynków rozwoju będzie Polska, czego dowodem jest otwarcie pierwszego własnego salonu marki Guess w Centrum Handlowym Złote Tarasy w Warszawie – podaje serwis retailnet.pl.
Firma w 2013 roku ma w planach otwarcie w Polsce 8 sklepów.
Salony Guess mają średnio około 300 mkw. powierzchni. Sklep w Złotych Tarasach w Warszawie mierzy 285 mkw. W kraju działa 12 salonów prowadzonych przez licencjobiorców, m.in. trzy salony w Poznaniu otworzyła firma Riccardo, butik w Gdyni należy do firmy Alexgroup Stores, dwa salony w warszawskich galeriach handlowych otworzyła firma Int-essence.
Firma Guess Inc. posiada obecnie 1490 salonów marki, które mieszczą się w 90 krajach. Artykuły z logo Guess można kupić za pośrednictwem oficjalnego sklepu internetowego o zasięgu globalnym. Właścicielem marki na świecie jest Guess Inc. z Los Angeles. Za rozwój salonów w Polsce będzie odpowiadać firma Guess Poland sp. z o.o.