GXO Logistics, operator logistyki kontraktowej ogłosił dzisiaj kompleksowy raport na temat kluczowych trendów kształtujących szybko rozwijającą się globalną branżę kosmetyczną, której przychody mają podwoić się do 758 mld dolarów w ciągu następnej dekady.

W dynamicznie zmieniającej się branży kosmetycznej, GXO zbadało obecne zachowania konsumentów oraz napędzające je trendy. Raport „Beauty Industry Insights 2024: A Consumer Spending Pulse Check” analizuje wydatki konsumenckie podkreślając znaczące zmianę preferencji konsumentów w porównaniu do sytuacji sprzed zaledwie pięciu lat. Aktualnie konsumenci są bardziej świadomi i zdecydowani w swoich wyborach, a blisko połowa z nich woli zakupy online. W tej sytuacji kluczowe jest zapewnienie płynnej obsługi zarówno w kanale online, jak i offline. Ma to ogromne znaczenie dla budowania i utrzymywania lojalności wobec marki oraz dla sprostania ich szybko zmieniającym się wymaganiom.

Kamran Iqbal, strategiczny doradca ds. handlowych w GXO, zauważa: „Powodzenie marek kosmetycznych w dynamicznym środowisku detalicznym w coraz większym stopniu zależy od tego, jak priorytetowo traktują doświadczenie zakupowe klienta, wzmacniające lojalność wobec marki i produktu. Oczywiście sprzedawcy detaliczni muszą oferować odpowiedni produkt we właściwym miejscu i czasie. Aby jednak ugruntować pozytywne doświadczenie, konieczne jest również zapewnienie płynności całego procesu zakupowego, w tym skuteczne wykorzystanie kanałów online i zwiększanie personalizacji produktów”.

Kluczowe wnioski płynące z raportu

• Kosmetyki odgrywają coraz ważniejszą rolę w naszym życiu, aż 66% respondentów stwierdziło, że są dla nich niezbędne lub bardzo ważne.

• Rośnie znaczenie lojalności i zaufania… chociaż wciąż pozostają one w znacznej mierze niewykorzystane. Lojalność wobec marki wynosi obecnie 38%, jednak większość konsumentów zwraca również uwagę na wizerunek marki i wcześniejsze doświadczenia przy podejmowaniu decyzji zakupowych.

• Trendy #less is more, #nomakeup oraz #cleanbeauty stanowią okazję do pogłębienia lojalności wobec marki, ponieważ klienci zwracają się w stronę minimalistycznych kosmetyków o prostych składach. 41% konsumentów jest już lojalnych wobec konkretnych kosmetyków, a większość z nich decyduje się minimalny makijaż, zgodnie z trendami #nomakeup” i prostej pielęgnacji korzystając tylko z niezbędnych produktów .

• Kanał online wciąż ma wiele do zaoferowania. Blisko połowa konsumentów woli kupować kosmetyki online. Co więcej, ponad siedmiu na dziesięciu konsumentów korzysta z co najmniej jednego kanału cyfrowego jako źródła najnowszych trendów i informacji o kosmetykach. Stanowi to okazję do rozwoju zakupów online za pośrednictwem platform cyfrowych, takich jak YouTube, TikTok i Instagram.

• Rośnie znaczenie personalizacji kosmetyków. 58% respondentów oczekuje przy zakupie spersonalizowanych zaleceń pielęgnacyjnych, zestawów kosmetyków lub ofert subskrypcyjnych.

• Doświadczenia zakupowe online i wrażenia związane z dostawą mogą być lepsze. 64% respondentów wolałoby poczekać na jedną dostawę wszystkich zamówionych produktów niż otrzymywać je osobno, a 55% jest skłonna poczekać dłużej na opcję dostawy przyjaznej dla środowiska.

Kamran Iqbal podsumowuje: „Niezależnie od aktualnych czy przyszłych trendów, w sprzedaży detalicznej zawsze będzie liczyła się dostawa na czas i w atrakcyjnej cenie. Niezawodność usług sprzyja budowaniu zaufania i lojalności. Zoptymalizowany łańcuch dostaw umożliwia markom szybkie reagowanie na stale zmieniające się gusta i wymagania konsumentów, zapewniając, że pozostaną dla nich ważne i konkurencyjne”.

Zaawansowane rozwiązania logistyczne GXO dla branży kosmetycznej łączą globalną skalę magazynowania i dystrybucji, wiodącą w branży technologię i specjalistyczne możliwości, aby zapewnić najwyższą jakość obsługi klienta. Oferta obejmuje cały proces logistyczny począwszy od przygotowania zamówień, markowych opakowań, pakowania prezentów, tworzenia spersonalizowanych zestawów, dostawy, zarządzanie zwrotami i obsługę posprzedażną.