Badanie opinii klientów to bardzo ważna, ale trudna czynność. Wie o tym każdy, kto choć raz spróbował. Zadowolony klient często wraca i chętniej kupuje. Niezadowolony omija nas szerokim łukiem i dzieli się swoją opinią z innymi. Jak badać, żeby być skutecznym i zebrać dużą ilość informacji? Z pomocą przychodzi firma Retail Partner Polska ze swoim nowym produktem – Happy Or Not.

Najczęstszym sposobem badania zadowolenia klientów jest w dalszym ciągu ankieta. Co prawda coraz rzadziej papierowa, jednak nadal bardzo mało skuteczna. Z ankiet wszelkiego rodzaju korzysta niespełna 1 procent klientów. Trudno nie zauważyć również małej szczerości odpowiedzi związanej z osobą samego ankietera lub dużą ilością czasu na odpowiedź. Kluczem do otrzymania satysfakcjonującej odpowiedzi jest oczywiście dobre pytanie, ale równie ważne jest to, w jaki sposób zostało ono zadane. To właśnie sposób badania wpływa na to, czy klienci wezmą w nim udział, czy wyjdą niezadowoleni.

Bezprzewodowa konsola Happy Or Not  zachęca klienta do szybkiego wyrażenia swojej emocjonalnej opinii tuż po wykonaniu usługi i w dowolnym miejscu. Jej przewagą jest prostota – nie odstrasza klientów skomplikowaną procedurą czy konstrukcją urządzenia, wystarczy wcisnąć jeden z czterech dużych przycisków – szybko i bez zastanowienia. Za jej pośrednictwem klienci chętniej wyrażają swoje niezadowolenie lub wyładowują emocje mocno przyciskając czerwony guzik, a firmy zyskują niespotykaną wcześniej ilość najcenniejszego towaru XXI wieku – informacji. Wszystkie dane zebrane za pomocą Happy Or Not są przechowywane w chmurze i dostępne w formie opracowanych raportów dostępnych na koncie internetowym lub wysyłanych za pomocą e-maila.

Jak mówił amerykański potentat handlowy Marshall Fields: „Ranią mnie tylko Ci klienci, którzy są niezadowoleni i milczą. Odbierając mi w ten sposób możliwość skorygowania błędów i poprawy jakości obsługi”. Klient zawsze ma swoje zdanie trzeba jednak dać mu możliwość żeby się nim z Nami podzielił.

Przy dużej konkurencji zyski zwiększa się wyższymi standardami obsługi klienta. Żeby to uczynić trzeba znać preferencje swoich klientów i szybko się do nich dostosowywać. Happy Or Not umożliwia błyskawiczne zebranie dużej ilości danych oraz szybką reakcję skutkującą wzrostem sprzedaży.