Wrocławska firma IT, partner SAP Polska, zdecydowała się na wprowadzenie metodyki Design Thinking w procesie projektowania rozwiązań IT dla swoich klientów. Tym samym Hicron udostępnia polskim firmom, stosowaną z powodzeniem na całym świecie, unikalną metodę wdrażania innowacji.

O motywach tej decyzji mówi Michał Guzek, Partner Zarządzający Hicron: – Nasi klienci na każdym kroku oczekują od nas innowacji. Zarówno w sferze technologicznej, jak i sposobu pracy. Filozofia Design Thinking, oparta o zaangażowanie, dobre relacje i prawdziwe zrozumienie potrzeb klienta jest bardzo bliska naszemu podejściu do biznesu. Nawiązujemy długoterminowe związki z klientami, którzy stają się naszymi partnerami w biznesie. Wspólne tworzenie rozwiązań zapewnia ich dopasowanie do rzeczywistych wymagań klienta. Korzystamy z każdej okazji by uciec od sztampy, nudy i utartych schematów, głęboko wierząc, że wtedy rodzą się najlepsze pomysły.

Design Thinking służy tworzeniu innowacji w oparciu o głębokie zrozumienie potrzeb i problemów klientów. Pozwala łączyć logiczne, konwencjonalne, często linearne podejście biznesowe z otwartym, nieskrępowanym, radosnym procesem twórczym właściwym branży kreatywnej. Metoda opiera się na 5 krokach: empatii, definiowaniu problemu, generowaniu pomysłów, prototypowaniu i testowaniu. Znajduje zastosowanie wszędzie tam, gdzie istnieją złożone problemy wymagające niestandardowych rozwiązań.

Metodę Design Thinking z powodzeniem stosuje i propaguje SAP SAG. Jest ona szczególnie pomocna w pracy koncepcyjnej nad modelowaniem rozwiązań dla i z klientami. Zaletą metodyki Design Thinking jest praca w zróżnicowanych, interdyscyplinarnych zespołach. Im większa różnorodność osób, tym większe prawdopodobieństwo zaprojektowania niestandardowych i adekwatnych rozwiązań.