Firma Debiut Plus – dystrybutor systemów higienicznych oraz środków czystości – rozwija handel w formie elektronicznej i rozbudowuje platformę do zakupów online. Ekologiczne mydła do mycia rąk, wszelkiego typu ręczniki papierowe, dozowniki, żele do dezynfekcji skóry, środki czystości czy też sprzęt do sprzątania – wszystkie te artykuły można zakupić za pośrednictwem platformy e-commerce.

Internetowa platforma zakupowa firmy Debiut Plus została zbudowana na bazie rozwiązania Comarch e-Sklep. Klienci za pośrednictwem platformy mogą składać zamówienia, dokonywać płatności, a w przypadku gdyby towar nie spełniał ich oczekiwań, w łatwy sposób zwrócić lub wymienić zakupione akcesoria. Comarch e-Sklep jest optymalnie przygotowany pod wymogi ustawy o prawach konsumenta, a także spełnia wszelkie wymagane normy jakości.

E-sklep uszyty na miarę
Przy planowaniu uruchomienia platformy B2B, kadrze menedżerskiej firmy Debiut Plus zależało, aby narzędzie informatyczne było dla klientów przede wszystkim wygodne i przyjazne w użytkowaniu.

– Oferta hurtowni jest bogata i zróżnicowana. W sprzedaży mamy wiele rozwiązań skierowanych do przedsiębiorstw z różnych branż: służby zdrowia i placówek medycznych, firm przemysłowych i handlowych, sklepów wielkopowierzchniowych a także firm świadczących usługi sprzątania. Dlatego zależało nam, aby poruszanie się po platformie internetowej było intuicyjne a interfejs czytelny. Zdecydowaliśmy się na system Comarch e-Sklep, ponieważ spełniał nasze wymagania, a dodatkowo jego elastyczność pozawala na uruchomienie dodatkowych funkcjonalności – mówi Mateusz Miągowski, kierownik działu E-Commerce w firmie Debiut Plus.

Za wdrożenie i uruchomienie platformy Comarch e-Sklep odpowiedzialna była firma Standard Polish Enterprise SPE IMEX.

O tym, czy klient polubi zakupy w sklepie internetowym, w dużej mierze decyduje to, jak skonstruowana jest wyszukiwarka i sortowanie produktów. Na platformie B2B firmy Debiut Plus (https://www.b2b.debiutplus.pl/) użytkownik może wybierać wedle kategorii, producentów lub marek, zaznaczyć, czy interesuje go produkt na promocji, wyprzedaży czy może najlepiej oceniany. Rezultaty wyszukiwania wyświetlane są w postaci dużych i czytelnych kafelków ze zdjęciem oraz podstawowymi informacjami o produkcie. Aby zapełnianie koszyka przebiegało sprawniej, wprowadzona została możliwość wglądu w stany magazynowe obu oddziałów firmy. Zamiast komunikatów: „dużo w magazynie” czy „mało w magazynie”, zalogowany klient widzi, jaka ilość towaru, który chce kupić, jest w danej chwili dostępna. Dla wybranych kontrahentów jest dostępna opcja składania zamówień ponad stan magazynowy. Na prośbę zleceniodawcy SPE IMEX dodał też opcję odfiltrowywania towarów o stanie zerowym.

„W czym mogę pomóc?”
Wielu klientów docenia bezpośredni kontakt z doradcą podczas zakupów. I to jest mocna strona sklepów stacjonarnych. Firma Debiut Plus chciała przenieść to doświadczenie do przestrzeni wirtualnej. W tym celu wdrożone zostało takie oto rozwiązanie: kontrahent, zaraz po zalogowaniu się na stronie sklepu, widzi, kto jest jego opiekunem handlowym. Dzięki temu może się z nim szybko skontaktować, bez konieczności wyszukiwania jego numeru telefonu czy adresu mailowego – informacje te widnieją na pulpicie głównym.

W branży handlu detalicznego i hurtowego funkcjonuje szereg instrumentów, które są powszechne stosowane w transakcjach między dystrybutorem a kontrahentem. Dla kadry menedżerskiej firmy Debiut Plus było bardzo istotne, aby przy wdrażaniu Comarch e-Sklepu B2B zostały one uwzględnione.

Jednym z nich był rozszerzony podgląd dokumentów – tak, by w strefie klienta, zarówno na liście faktur, jak i wydań zewnętrznych, widoczne były dokumenty w buforze, dokumenty zatwierdzone i anulowane. Dla zwiększenia przejrzystości różnią się one kolorem (odpowiednio – zielony, czarny, czerwony).

Kolejne dotyczyło limitu kupieckiego. Jak wiadomo, dla niektórych przedsiębiorców korzystanie z limitu jest po prostu wygodne, dla innych – borykających się z brakiem środków na bieżącą działalność, jest ono często jedynym sposobem na utrzymanie się na rynku. Na życzenie dystrybutora, firma SPE IMEX wdrożyła dla sklepu dwa rodzaje takich limitów. Oprócz standardowego, wprowadzono też limit miesięczny oraz miesięczny z datą rozpoczęcia inną niż od pierwszego dnia miesiąca. Z myślą o ważnym kontrahencie, oprogramowanie zostało tak zmodyfikowane, aby oprócz limitu całościowego dla wszystkich jego oddziałów, funkcjonował też odrębny limit dla każdego oddziału z osobna.

Zastosowane w sklepie rozwiązania umożliwiają ponadto ustawienie darmowej dostawy dla wybranych klientów czy wprowadzają opcję potwierdzania zamówień przez pracownika głównego.

Platforma Comarch e-Sklep jest zintegrowana z systemem Comarch ERP Optima, co pozwala na dowolną konfigurację oraz wdrożenie nowych dedykowanych funkcjonalności. Dodatkowo taka konfiguracja daje pewność, że aktualizacje oprogramowania ERP lub e-commerce nie wpłyną na proces integracji i nie zaburzą funkcjonowania sprzedaży w firmie.

Projekt wdrożenia i uruchomienia platformy Comarch e-Sklep zrealizowała firma SPE IMEX.