3 sekundy – to granica cierpliwości przeciętnego klienta sklepu internetowego. Jeśli będzie musiał czekać na załadowanie strony dłużej, wybierze zakupy gdzie indziej. Dlatego, mając na uwadze potrzeby rynku e-commerce, home.pl inwestuje w nowe serwery. Superszybkie i wydajne maszyny poradzą sobie nawet z bardzo zatłoczonymi stronami internetowymi i wpłyną na szybsze ładowanie witryn, co jest szczególnie istotne dla e-sklepów.
W Polsce działa ponad 50 tysięcy sklepów internetowych. Z jakich rozwiązań typu open source najchętniej korzystają? Jak wynika z październikowych danych dostarczonych przez serwis BuiltWith w ramach raportu “Web Technology Usage Trends in Poland”, na czele plasują się WooCommerce (sklepowa wtyczka do WordPressa), wykorzystywana przez 47 tys. witryn i silnik PrestaShop, z którego korzysta 19 tys. sklepów.
– Zainteresowanie klientów rozwiązaniami open source jest ogromne, głównie ze względu na liczbę możliwości, jaką oferują właścicielom stron internetowych. Personalizacja i optymalizacja pod kątem potrzeb właścicieli e-commerce oprócz samego silnika strony powinna obejmować całą infrastrukturę odpowiedzialną za jej działanie, a więc także hosting. Z tego powodu zdecydowaliśmy się zainwestować w nowe, superszybkie maszyny, których parametry idealnie łączą się z potrzebami użytkowników WordPressa i PrestaShop – mówi Magdalena Chudzikiewicz, Członkini Zarządu, Chief Commercial Officer w home.pl.
Do serwerowni home.pl trafiły urządzenia zaprojektowane specjalnie pod kątem potrzeb użytkowników WordPressa (również z wtyczką WooCommerce) oraz PrestaShop. Sprzęt już działa i przynosi korzyści korzystającym z usług właścicielom sklepów internetowych znajdującym się w portfolio firmy.
– Cała magia polega na tym, że dysponujemy hostingiem profilowanym, który wspiera działanie konkretnych aplikacji i rozwiązań. Teraz ten hosting będzie znacznie bardziej stabilny i wydajny, co spowoduje, że klienci pozostaną na odwiedzanych stronach, co w konsekwencji zwiększa szansę, że dokonają zakupu – tłumaczy Magdalena Chudzikiewicz, Członkini Zarządu, Chief Commercial Officer w home.pl.
Bardziej wydajny hosting ma przełożenie na szybsze ładowanie stron WWW i sklepów internetowych. Użytkownicy Hostingu Prestashop i Hostingu WordPress mogą więc spodziewać się, że odwiedzający chętniej pozostaną na ich stronach. Każde skrócenie czasu wczytywania się witryny przekłada się bowiem na więcej klientów, pozostających z daną marką lub firmą. Szybkość wczytywania i wydajność witryn to także istotny czynnik rankingowy Google, który pozwala zdobywać wyższe pozycje w najpopularniejszej wyszukiwarce.