Producent napojów bezalkoholowych, Hoop Polska, wdrożył aplikacją mobilną klasy SFA, aby podnieść efektywność oraz poprawić parametry pracy swoich przedstawicieli handlowych. Rozwiązanie Mobile Preselling dostarczone przez Asseco Business Solutions wspiera zarządzanie terenowymi siłami sprzedaży.

Zadaniem systemu SFA (Sales Force Automation) jest automatyzacja biznesowych zadań sprzedażowych. Na bardzo konkurencyjnym rynku producentów FMCG, niezwykle istotna jest szybkość pracy, bieżący dostęp do danych handlowych i doskonałe relacje z kontrahentami. Z tego też powodu firmy z branży spożywczej coraz częściej sięgają po narzędzia, które pomagają im usprawnić działania w terenie.

Aby efektywniej sprzedawać, ponad 50 przedstawicieli handlowych Hoop Polska zostało wyposażonych w przenośne urządzenia mobilne, na których otrzymali bieżący dostęp z każdego miejsca i o każdej porze do aktualnych i historycznych informacji na temat konkretnych klientów i współpracy z nimi, a także produktów, zadań czy konkurencji oraz poziomu realizacji indywidualnych planów sprzedaży. Przedstawiciele mogą, oprócz zbierania i wysyłki zamówień bezpośrednio od klienta, realizować także działania okołosprzedażowe, takie jak np. merchandising, badania rynku, konkurencji, obecności i dystrybucji produktów czy weryfikować standardy ekspozycyjne, ewidencjonować ekspozycje promocyjne i materiałów POS, zdarzenia u klienta.

Dzięki zainstalowanej aplikacji centralnej,  kadra menedżerska Hoop Polska dostała możliwość łatwej analizy efektywności działań przedstawicieli handlowych, centralnego i regionalnego definiowania zadań do realizacji, bieżącej weryfikacji założonych targetów sprzedażowych, tworzenia planów pracy handlowców, czy ewidencjonowania kosztów generowanych przez pracowników.

Decydując się na wdrożenie systemu mobilnego, chcieliśmy przede wszystkim uzyskać lepsze wyniki sprzedaży w terenie. Aplikacja Mobile Preselling pomogła nam uporządkować bazę klientów i zapewnić sprawniejszy i wyższy poziom ich obsługi, a także stopniowo poszerzać obszar działania. Możemy teraz również lepiej analizować dane sprzedażowe i wyciągać z nich wnioski, które pomagają w podejmowaniu właściwych decyzji biznesowych. Efektywniej udaje nam się także zarządzać procesem zamówień towarów oraz kontrolować płatności, dzięki czemu mamy możliwość zwiększenia płynności zarówno gotówki, jak i produktów w magazynie. Korzyści z implementacji są widoczne już w niedługim czasie po uruchomieniu systemu – mówi Mateusz Jesiołowski z Hoop Polska Sp. z o.o.