Na dachu wrocławskiego Centrum Handlowego Borek stanęły dwa ule dla pszczół. Inicjatywa Carrefour Polska „Pszczele Hotele” ma na celu zwrócić uwagę na realny problem spadku populacji tych owadów i pokazać, że warto wspólnie podejmować akcje, które pozytywnie wpływają na poprawę stanu środowiska naturalnego. W ramach ochrony bioróżnorodności na dachu zamieszkały już dwie rodziny pszczół – każda z nich liczy 50 tys. osobników.

Akcja Carrefour Polska o nawie „Pszczele Hotele” jest prowadzona na terenie całej Polski wspólnie z firmą Pszczelarz Kozacki, która obejmuje opieką wszystkie ule na dachach sklepów oraz zajmuje się zbieraniem miodu z pasieki. Niedawno dwa ule zostały zamontowane na dachu wrocławskiego Centrum Handlowego Borek. Obecność pszczół w centrum miasta jest bardzo korzystna dla lokalnego ekosystemu – dzięki ulokowaniu uli na dachu, owady żyją z dala od ludzi, ruchu ulicznego czy miejskiego zgiełku. Obok charakterystycznych drewnianych domków, na dachu Borka stanęły kwietniki z różnorodną roślinnością. Ule zostaną specjalnie zabezpieczone przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi, w tym przed deszczem, śniegiem i porywistym wiatrem. Dzięki temu, pszczoły będą mogły bezpiecznie przezimować w ulach.

– W myśl inicjatywy proekologicznej, wspólnie z Centrum Handlowym Borek, wprowadziliśmy zmiany, które zawędrowały aż na dach naszego sklepu! W miejscu na co dzień niedostępnym dla gości galerii, postawiliśmy dwa ule, w którym zamieszkały rodziny pszczół – łącznie 100 tys. tych pożytecznych owadów. Klienci Carrefour i CH Borek nie odczują ich obecności, ale wrocławska przyroda, okoliczne skwery i ogródki działkowe już tak! Pasieka na dachu to również pyszny miód, o którego leczniczych i odżywczych właściwościach nikogo nie trzeba przekonywać – komentuje Michał Nierzewski, Dyrektor Hipermarketu, Carrefour Wrocław Borek 105.

– Niezmiernie cieszymy się z akcji Carrefour przeprowadzonej na dachu Centrum Handlowego Borek. Szczególnie w obliczu zmian klimatycznych, zanieczyszczenia powietrza i środowiska, jak również globalnego ocieplenia – obecność pszczół i ich praca jest nam niezbędna i nieoceniona. Mamy nadzieję, że pszczoły zadomowią się u nas na dobre, a inicjatywa zwróci uwagę na realny problem, jakim jest spadek populacji pszczół na świecie i pokaże, że każdy – nawet poprzez takie drobne działania – może przyczynić się do polepszenia ich liczebności i pozytywnie wpłynąć na otaczające nas środowisko – dodaje Anna Cieciuch, Dyrektor Centrum Handlowego Borek we Wrocławiu.

Centrum Handlowe Borek to kompleks handlowo-usługowy położony w południowej części Wrocławia, przy ulicy Hallera. Dogodna lokalizacja w mieszkalnej części miasta, w bliskim sąsiedztwie centrum i głównej arterii miasta umożliwia Klientom dogodny dojazd zarówno środkami komunikacji miejskiej, jak i własnym samochodem. W centrum handlowym o powierzchni 42 tys. m2 znajduje się 85 sklepów i punktów usługowych, m.in.: Carrefour, RTV Euro AGD, Reserved, SMYK, Empik, KFC, McDonald’s, Rossmann, Sephora czy jedyny w tym mieście sklep marki 50’Style. Otwarte w 1999 roku centrum dysponuje bezpłatnym parkingiem na ponad 1 200 samochodów.