Firma hybris, należący do SAP dostawca platform handlowych, została uznana za lidera wśród producentów rozwiązań handlowych B2C w najnowszym raporcie na temat handlu B2C firmy Forrester Research, Inc. zatytułowanego „The Forrester Wave: B2C Commerce Suites, Q1 2015,” z dnia 13 stycznia 2015.

Według raportu: „Obecnie niewiele firm poszukuje prostych platform e-commerce. Organizacje zajmujące się handlem w internecie oczekują zaawansowanych narzędzi pozwalających na realizację strategii omnichannel i merchandisingu online. Dlatego też inwestują w pakiety technologii handlowych producentów oferujących oprócz kluczowych funkcjonalności handlowych, systemy do zarządzania zamówieniami (OMS), zarządzania obsługą klienta, a także informacjami o produktach (PIM)”.

„Wraz z większymi oczekiwaniami konsumentów, rosną potrzeby sprzedawców online. Stąd też konieczne jest by mogli korzystać już teraz z rozwiązań które sprostają wymogom handlu przyszłości. Dzięki hybris, które jest kluczowym elementem portfolio produktów SAP Customer Engagement and Commerce, mają taką możliwość” – powiedział Ariel Lüdi, dyrektor generalny hybris. „Sukces jaki osiągnęliśmy w sektorze detalicznym wynika z naszej koncentracji na rynku handlu B2C. Cieszymy się, że w tak szybko rozwijające się branży, nasze technologie dla handlu są w dalszym ciągu uznawane za najlepsze”.

Jak podaje raport: „hybris osiągnęło znaczny wzrost w ciągu ostatnich 12 miesięcy od kiedy zostało przejęte przez SAP. Tak dobre rezultaty wynikają z kilku czynników: 1) wartość podstawowej oferty platformy hybris (integracja systemu PIM, e-commerce, zarządzania obsługą klienta i OMS na jednej, Nowoczesnej platformie) pozostaje niezmienna od czasu przejęcia; 2) obecni klienci SAP ERP nabierają zaufania do integracji rozwiązań hybris i SAP ERP; 3) globalny zasięg firmy SAP w znacznym stopniu napędza sprzedaż w regionie APAC (Azja-Pacyfik) i na innych rynkach wschodzących; 4) silna sieć dostawców usług współpracujących z hybris; 5) specjaliści SAP proponują swoim klientom dołączenie rozwiązań hybris do dotychczasowego portfolio używanych produktów”.

Ponadto, Forrester w swoim raporcie stwierdza, że: „Chociaż rynek technologii handlowych jest już dojrzały, to jego wartość tylko w Stanach Zjednoczonych wzrośnie prawie dwukrotnie z poziomu 1,2 miliarda dolarów w roku 2014 do 2,1 miliarda w roku 2019. Pomimo znacznego nasycenia technologii handlowych wśród takich branż jak produkty konsumenckie i detal, znacząca większość z przewidywanego wzrostu w ciągu kolejnych pięciu lat będzie napędzana przez replatforming. Jest on podyktowany koniecznością zwiększenia skalowalności funkcjonujących technologii sprzedawców internetowych i koncentracją producentów na cyfrowych kanałach direct-to-consumer (DTC). Idąc dalej, wpływ na wzrost w tym opisywanym segmencie rynku mają inwestycje sprzedawców online w rozwiązania PIM, OMS, zarządzanie obsługą klienta, zaawansowaną personalizację, silniki rekomendacji i inne aplikacje poprawiające obsługę sklepów internetowych i wpływające na wzrost konwersji”.