Firma IBM zaprezentowała IBM ExperienceOne, czyli nowe portfolio rozwiązań dla Inteligentnego Handlu działających w chmurze, lokalnie oraz w środowisku hybrydowym. Dzięki niemu możliwe będzie zintegrowane zarządzanie procesami marketingu, sprzedaży i realizacji zamówień, co pozwoli firmom wzmacniać relacje z klientami i dostarczać oferty dopasowane do ich indywidualnych potrzeb.

Według ostatnich badań IBM C-suite, w którym udział wzięło 4200 liderów firm ponad połowa z nich deklaruje dążenie do jak największego zaangażowania klientów w kształtowanie strategii przedsiębiorstwa. Badanie pokazało, że te firmy, które zdobywają przewagę konkurencyjną, koncentrują się na interakcji z otoczeniem, również tej zapośredniczonej przez partnerów i dostawców.
Odpowiedzią na zmieniające się otoczenie biznesu jest IBM ExperienceOne, czyli zestaw predefiniowanych rozwiązań opracowany w oparciu o najlepsze praktyki i współpracę z 800 firmami,  obejmujący oprogramowanie WebSphere Commerce, Customer Digital Experience i Enterprise Marketing Management, a także usługi doradcze, realizowane m.in. za pośrednictwem praktyki IBM Interactive Experience.  Rozwiązanie jest rezultatem prac badawczych IBM, rozwoju sieci 10 laboratoriów Interactive Experience, w które IBM zainwestował 100 milionów dolarów oraz wartych 3 miliardy dolarów przejęć specjalistycznych firm takich jak Sterling Commerce, Tealeaf, Coremetrics, Unica, DemandTec, Xtify i Silverpop.
– Rozwój Inteligentnego Handlu to ciągłe odkrywanie i wykorzystywanie nowych możliwości, których dostarczają informacje o preferencjach klientów – mówi Arkadiusz Wiśniewski, lider sprzedaży rozwiązań analitycznych w dziale oprogramowania IBM Polska. – IBM ExperienceOne zapewnia elastyczny dostęp do usług, zarówno za pomocą chmury, lokalnie, jak i w środowisku hybrydowym oraz umożliwia interakcję z klientem w czasie rzeczywistym, zapewniając jednocześnie ochronę jego prywatności – dodaje.

IBM ExperienceOne jest podzielone na trzy podstawowe zestawy rozwiązań:
— Understand Your Customers: podstawą rozwiązania są narzędzia analityczne, pozwalające wykorzystywać dane cyfrowe, informacje na temat zachowań klientów oraz ich aktywności w serwisach społecznościowych do analizy predykcyjnej – w tym w czasie rzeczywistym. Oprócz tego rozwiązanie dostarcza narzędzi analitycznych dla urządzeń mobilnych, działających w oparciu o system Android lub iOS.
— Maximize Sales, Profit and Loyalty: rozwiązanie daje możliwość szybkiego analizowania sytuacji
i wykorzystania zdobytej wiedzy poprzez różne kanały sprzedaży z wykorzystaniem merchandisingu. Dzięki optymalizacji polityki cenowej klienci w odpowiednim czasie będą mogli otrzymywać dopasowane do nich oferty.
— Deliver Empowering Digital Experiences: rozwiązanie zwiększające satysfakcję klienta w każdym etapie kontaktu. Marketerzy i sprzedawcy mogą łatwiej wykorzystać dane analityczne dotyczące klientów, cen
i wyników sprzedażowych, dostarczając spersonalizowane oferty w czasie rzeczywistym, za pośrednictwem różnych kanałów cyfrowych i urządzeń mobilnych. Tym samym możliwa jest automatyzacja procesu kierowania ofert, a co za tym idzie większe zaangażowania klientów i wzrost wyników sprzedaży.

IBM wprowadził także trzy nowe rozwiązania oparte o przetwarzanie w chmurze, zapewniając swoim klientom większą swobodę w obszarze zakupu i wdrożenia zestawu IBM ExperienceOne. Rozwiązania obejmują doradztwo, oprogramowanie IBM ExperienceOne oraz infrastrukturę chmury SoftLayer. Są to:
— Customer Data as a Service: umożliwia wykorzystanie informacji na temat klientów ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych, w celu poprawienia wyników sprzedażowych i przychodów firmy.
— Customer Analytics as a Service: pozwala przedsiębiorstwom w krótkim czasie identyfikować aktualne trendy, przewidywać możliwe zachowania użytkowników i wskazywać najlepsze działania, które zwiększą ich zaangażowanie.
— Digital Commerce as a Service: zapewnia przedsiębiorcom możliwość wzmocnienia obecności w Internecie i szybsze wprowadzanie na rynek rozwiązań angażujących klientów, od złożenia zamówienia po jego realizację.