Liczba terminali i kart płatniczych oraz wartość i liczba transakcji bezgotówkowych w Polsce dynamicznie rosną. Polska jest również w światowej czołówce pod względem liczby kart zbliżeniowych i terminali, które takie transakcje obsługują. Polacy wykonują również rekordową liczbę transakcji zbliżeniowych. Tendencje te tworzą idealne warunki do wprowadzania nowatorskich rozwiązań płatniczych, ale czy Polacy są na to gotowi?

Polscy przedsiębiorcy jako nieliczni w świecie mają możliwość przyjmowania płatności bezgotówkowych na smartfonach. Mobilność, wygoda i powszechne płatności bezgotówkowe – to myśl przewodnia kampanii prowadzonej przez Polskie ePłatności, promującej SoftPOS. Ta ostatnia idea zdaje się być zbieżna z założeniami Programu Polska Bezgotówkowa, w której SoftPOS PeP pioniersko bierze udział. Szerokiej popularyzacji płatności bezgotówkowych dowodzą ostatnie raporty Fundacji Polska Bezgotówkowa, która w sierpniu 2019 odnotowała już ponad 210 tys. terminali zainstalowanych w ramach Programu. Rośnie też znacząco liczba i wartość transakcji. W sierpniu 2019 terminale zainstalowane w ramach Programu obsłużyły 16 mln transakcji na kwotę 822 mln złotych. To rekordowy wynik.

SoftPOS to aplikacja na telefon, która umożliwia bezpieczne przyjmowanie płatności bezgotówkowych w technologii zbliżeniowej bez żadnych dodatkowych urządzeń – wystarczy tylko smartfon. W ramach Programu Polska Bezgotówkowa przedsiębiorca może otrzymać do 3 terminali i przyjmować płatności bez żadnych kosztów przez 12 miesięcy. Oprócz tradycyjnych wielofunkcyjnych terminali przedsiębiorcy mogą korzystać alternatywnie z mPOS-ów oraz SoftPOS-ów. Te ostatnie oferowane są jak na razie przez jednego procesora: Polskie ePłatności S.A., który nieodpłatnie udostępnia również smartfony.

„Prowadzona kampania otworzyła nam drogę do dialogu z przedsiębiorcami i zrozumienie jeszcze lepiej ich potrzeb, wymagań i obaw. Duże zainteresowanie właścicieli sklepów rozwiązaniem SoftPOS dowodzi, że Polscy przedsiębiorcy z ogromną łatwością adaptują coraz nowsze i wygodniejsze sposoby akceptacji płatności bezgotówkowych w swoich biznesach. Możliwość zapłaty za towary i usługi na firmowym telefonie to dla wielu małych przedsiębiorstw duża oszczędność, a dodatkowo wizerunek nowoczesnego przedsiębiorcy.” – mówi Sylwina Dronka, Dyrektor ds. marketingu i komunikacji, Polskie ePłatności S.A.

Partnerem wdrożenia na polski rynek rozwiązania SoftPOS jest firma Mastercard.