Firma Philips zaprezentowała po raz pierwszy w Polsce system IndoorPositioning. Pozwala on komunikować się z klientem w sklepie za pośrednictwem inteligentnego oświetlenia LED.
Wykorzystuje on zainstalowane w sklepie inteligentne oświetlenie LED, by za pośrednictwem specjalnej, udostępnionej do pobrania aplikacji przekazywać na smartfon klienta informacje dobierane na podstawie jego lokalizacji. W wyniku komunikacji między aplikacją
a oświetleniem, kupujący zyskuje dostęp do informacji i ofert specjalnych właściwych dla miejsca, w którym się aktualnie znajduje. Natomiast właściciele sklepów zyskują możliwość zwiększenia lojalności klientów i poziomu sprzedaży poprzez profilowanie dostarczanych informacji i oferowanie konsumentom kuponów rabatowych optymalnie dostosowanych do ich potrzeb.
„System IndoorPositioning na nowo definiuje pojęcie personalizacji zakupów. Klient będzie mógł szybko znaleźć produkty z listy zakupów, ale też kupić składniki do przygotowania konkretnego dania, na które przepis podpowie mu aplikacja. Sieci handlowe uzyskają jednocześnie strategiczne narzędzie do budowania swojej przewagi konkurencyjnej w oparciu o doświadczenie klienta, poznawanie jego preferencji oraz skuteczne odpowiadanie na zidentyfikowane potrzeby.” – powiedział Bartosz Soroczyński, wiceprezes Philips Lighting ds. systemów oświetleniowych w Europie Środkowo-Wschodniej. System Philips nie wymaga zakupu, instalacji i obsługi dodatkowych nadajników lokalizacyjnych, ponieważ tę rolę pełnią oświetlające sklep oprawy LED.