Swoją najnowszą kampanią IKEA budzi mieszkańców Polski do działania na rzecz dobrego spania.
“Wiemy z badań, jak dużym problemem jest dla nas wszystkich dobry sen. Szczególnie teraz, w czasach tzw. polikryzysu, wysypiamy się coraz gorzej. O ile IKEA nie może rozwiązać wszystkich naszych problemów, na pewno jesteśmy w stanie pomóc tam, gdzie chodzi o zapewnienie warunków dla dobrego snu. W inspirujący sposób będziemy mówić o 6 czynnikach dobrego snu. Chcemy przywrócić ludziom radość z wysypiania się. Podkreślamy w komunikacji, że sen to nie tylko odpoczynek, ale i zdrowie, energia, przyjemność, emocje oraz równie aktywny czas jak podczas dnia. Kiedy śpimy dzieje się tyle dobrego! Regenerujemy się, marzymy, śnimy i układamy plany na przyszłość. Dobry sen to najlepszy sposób na kolejny dobry dzień.” – dodaje Katarzyna Piwowarczyk.
Kampania obejmuje działania w wielu kanałach. W emocjonalnym spocie telewizyjnym firma przedstawia różne sytuacje i potrzeby życiowe. Podkreśla ważność snu w kontekście nie tylko marzeń sennych, ale i potrzebnej energii na kolejny dzień. Bo każdy z nas jest inny, inaczej śpi i ma inne potrzeby, a na każdą z nich znajdziemy odpowiedź w odpowiednio dopasowanym asortymencie. Komunikacja do konsumentów obejmuje także działania w internecie, skupiając się na różnorodnej ofercie produktów, które pomagają dobrze się wyspać.
Dodatkowo niestandardowe działania marketingowe pojawią się już we wrześniu, w wybranych kinach w całym kraju, w postaci przestrzennych instalacji przedstawiających kluczowe czynniki dobrego snu. Cykl 12 podcastów na YouTube i Spotify: “Fika z IKEA”, czyli lifestyle’owych rozmów przy kawie i ciastku o domu i spaniu, już się rozpoczął. Kolejnych będzie można posłuchać w każdy drugi wtorek miesiąca. Warto wspomnieć, że nagrywają go pracowniczki IKEA. Na YouTube będziemy kontynuować odpowiadanie na pytania o doby sen, korzystając z wiedzy naszych pracowników i pracowniczek ze sklepów.