Użytkownicy aplikacji IKO mogą płacić telefonem w 840 drogeriach Rossmann w całej Polsce. Do palety produktów, które można kupić przy pomocy telefonu, dołączyło dzięki temu 16 tysięcy produktów 800 renomowanych marek polskich i zagranicznych firm.

Płatności mobilne IKO są dostępne dla użytkowników od marca br. Od tego czasu sieć punktów akceptujących rozszerzyła się do 65 tysięcy terminali płatniczych w punktach handlowo-usługowych w całej Polsce. Do grona sklepów akceptujących płatności telefonem z IKO dołączyła także sieć drogerii Rossmann.

– Dołączenie sieci drogerii Rossmann do akceptantów IKO jest ważnym krokiem na drodze do stworzenia ogólnopolskiego standardu płatności mobilnych. Wierzymy, że liczba nowych punktów, w których można płacić IKO, a także ich rozpoznawalność, znacząco wpłyną na wzrost transakcyjności. Wysoka jakość obsługi oraz otwartość na nowe technologie to atrybuty wyróżniające zarówno Rossmanna, jak i PKO Bank Polski – podkreśla Wojciech Bolanowski, dyrektor pionu bankowości elektronicznej w PKO Banku Polskim.

Rossmann jest obecny w Polsce już od 20 lat. Ma 840 sklepów w galeriach lub przy znaczących ulicach handlowych w 345 miastach. Rossmann jest też obecny w mniejszych miejscowościach. Pod szyldem tej marki działa zarówno placówka licząca 140 mkw. powierzchni sprzedaży, jak i 1400-metrowe supermarkety. Każdego dnia zakupy w drogeriach Rossmann robi około 600 tysięcy osób. Firma ma 22% udział w rynku branży chemiczno-kosmetycznej. Na ofertę sieci Rossmann składa się 16 tysięcy produktów ponad 800 polskich oraz zagranicznych marek.

Obecnie użytkownicy IKO płacą lub wypłacają za pomocą telefonu średnio co minutę. Od startu usługi użytkownicy IKO dokonali telefonami prawie 250 tysięcy transakcji na łączną kwotę ponad 60 milionów złotych. Oprócz punktów handlowo-usługowych telefonem z IKO można także wypłacać gotówkę z 3 tysięcy bankomatów PKO Banku Polskiego, oraz płacić za zakupy w ponad 8 tysiącach sklepów internetowych obsługiwanych m.in. przez Dotpay, eCard, eService, Przelewy24, Transferuj.pl i Blue Media.