Co należy zrobić, by stać się najpopularniejszą siecią handlową w mediach? Lidl postawił na wzmożoną emisję reklam, Biedronka na mocne nazwisko. Dane Instytutu Monitorowania Mediów wskazują, że obie drogi były błędne – Biedronka co prawda zwyciężyła pod względem popularności w internecie, lecz z analizy wynika, że zainteresowanie mediów i internautów na pstrym koniu jeździ i nie jest to wcale koń Olbrychskiego.
Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował wydatki reklamowe wybranych sieci handlowych (na podstawie danych admonit). Raport zawiera dane dotyczące zarówno działalności reklamowej– prezentuje ich wydatki związane z emisją reklam w prasie, radiu i telewizji, jak i niekomercyjnej obecności w mediach – w niesponsorowanych artykułach prasowych i internetowych oraz wypowiedziach użytkowników mediów społecznościowych.
Luty 2013 roku w internecie należał do Biedronki, w prasie zaś do Tesco. Największe znaczenie w całości miały jednak głosy z mediów społecznościowych, dlatego w ostatecznym rozrachunku popularności medialnej na pierwszym miejscu znalazła się Biedronka, na drugim zaś Tesco. Trzeci miejsce należało do Lidla.
Pierwsza trójka najczęściej pojawiających się w mediach sieci spożywczych pokazuje, jak wydatki reklamowe mijają się niekiedy z popularnością. W lutym najwięcej napisano w prasie i internecie o Biedronce i Tesco, które w porównaniu z ostatnim na podium Lidlem, zainwestowały w emisję reklam znacznie mniej.