Ingenico – światowy lider w obszarze rozwiązań płatniczych, oraz ITCARD – polski lider w dziedzinie przetwarzania elektronicznych transakcji finansowych, rozszerzają współpracę w oparciu o nowoczesne urządzenia androidowe. Do dyspozycji sprzedawców trafi aplikacja zintegrowana w koncepcji „all-in-one” z terminalami AXIUM DX8000 od Ingenico. Pierwszy z nich miał swój pilotaż w restauracji Sphinx – największej ogólnopolskiej sieci z segmentu casual dining.
Dzięki współpracy Ingenico i ITCARD sieć restauracji Sphinx może teraz realizować swoje codzienne operacje w formule 2 w 1. Jej mechanizm jest prosty: integracja aplikacji płatniczej z terminalem androidowym Ingenico AXIUM DX8000 umożliwia wdrożenie mobilnej aplikacji kelnerskiej, rozliczenie rachunków klientów i przyjmowanie wszystkich form płatności (w standardzie contacless, EMV, przy użyciu paska magnetycznego, kart Visa i Mastercard oraz aplikacji Blik, Apple i Google Pay).
Nowością zaprojektowaną specjalnie przez Sphinx jest mobilna aplikacja kelnerska do obsługi gości, pracująca w ramach systemu gastronomicznego wdrożonego w sieci Sphinx. W rozwiązaniu płatniczym są dostępne wszystkie funkcjonalności oferowane w procesie obsługi kelnerskiej, ponadto wykorzystywane zostały funkcje dostępne w AXIUM DX8000, niezbędne do usprawnienia interakcji z aplikacją Aperitif.
Innowacyjna aplikacja…
Istotnym wyróżnikiem aplikacji jest jej integracja z rozwiązaniami płatniczymi Ingenico, w których działają wszystkie systemy sprzedażowe. W ramach rozszerzenia współpracy ITCARD połączył aplikację z modelem AXIUM DX8000, działającym na systemie Android 10. Ta kompleksowa gama rozwiązań została opracowana z myślą o optymalizacji działań sprzedawców. Kluczowym dla nich wyróżnikiem jest oszczędność czasu oraz obniżenie kosztów związanych z zakupem urządzeń od różnych producentów oraz szkoleniami z obsługi wielu terminali płatniczych.
– Pozytywne doświadczenia naszych klientów z branży HoReCa, którzy po udanym zeszłorocznym pilotażu zdecydowali się na stałe wdrożenie terminali androidowych, zachęciły nas do kontynuacji współpracy w oparciu o kolejne innowacje z Ingenico. Naszym celem jest dostosowanie się do dynamicznie zmieniających się potrzeb klientów, którzy poszukują kompleksowych usług w jednym miejscu. Dlatego też wybraliśmy modele z serii AXIUM, które umożliwiają całościowe zarządzanie procesami płatności i sprzedażą – mówi Bartosz Borowski, Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu Terminali POS ITCARD.
…dostarczająca nowe usługi na terminalach płatniczych
Androidowe rozwiązania płatnicze AXIUM DX8000 i DX4000 od Ingenico, z którymi ITCARD zintegrowało swoją aplikację, gwarantują swoim użytkownikom dużą wygodę obsługi. To nowoczesne narzędzia umożliwiające realizację wszystkich form płatności zbliżeniowych na ekranie dotykowym o rozmiarze 6 cali. Oba posiadają certyfikat PCI PTS 6.x oraz wyposażone są w najnowsze schematy kryptograficzne i szyfrujące, spełniając najwyższe standardy bezpieczeństwa.
– Rosnące zainteresowanie klientów kolejną gamą nowoczesnych terminali Ingenico jest dla nas dowodem na to, że dostarczamy najlepszą innowacyjną technologię i urządzenia wspierające biznes. To właśnie z myślą o przedsiębiorcach stworzyliśmy AXIUM – platformę sprzedażową nowej generacji, która daje dostęp do kompleksowego środowiska w chmurze, uwalniającego prowadzone operacje handlowe. W ten sposób agenci rozliczeniowi mogą zróżnicować swoją ofertę dla sektora MŚP oraz dużych sieci detalicznych, zapewniając pełniejszy zakres udostępnianych metod płatności czy dodanych usług cross-channelowych. To z kolei pozwala myśleć o wygenerowaniu zupełnie nowych źródeł przychodów – mówi Waldemar Korwin-Kowalewski, Country Manager w Ingenico.
Z androidowych rozwiązań płatniczych Ingenico mogą korzystać przedsiębiorcy detaliczni, którzy chcą udostępnić klientom wszystkie metody płatności obecne na rynku. Co ważne, oprócz przyjmowania płatności, modele z serii AXIUM od Ingenico posiadają szeroki pakiet usług dodatkowych: możliwość przyjmowania napiwków w restauracjach, CashBack (pobranie gotówki przez klienta podczas zakupów dokonywanych w sklepie stacjonarnym), MO/TO (dokonywanie płatności kartą przez telefon lub poprzez kontakt mailowy), doładowania GSM, funkcję DCC (przewalutowanie na wybraną walutę przez akceptującego transakcję). Są wielozadaniowe i mogą służyć także do innych zadań, uzależnionych od potrzeb samych użytkowników.
Dzięki integracji urządzenia z aplikacją mogą oni je dostosować do specyfiki swojej działalności. W przypadku branży HoReCa mogą pełnić rolę atrakcyjnego wizualnie nośnika informacji, w którym zamieścimy menu restauracji, system zarządzania rezerwacjami czy odbiory zamówień na wynos.