Ingenico, światowy lider w dziedzinie rozwiązań płatniczych przedstawił plany rozwoju na polskim rynku. Firma będzie dostarczać terminale umożliwiające realizację transakcji kartowych zarówno dużym sieciom handlowym jak i małym firmom. Poza klasycznymi terminalami, w polskich sklepach wkrótce mogą pojawić się terminale biometryczne, a mniejsi sprzedawcy skorzystają z nowych, wygodnych rozwiązań, umożliwiających wykorzystanie smartfona jako mobilnego terminala płatniczego.
– W Polsce wciąż dominuje gotówka, którą realizowanych jest 82% wszystkich płatności. Chcemy ułatwiać przechodzenie na płatności bezgotówkowe oferując ultranowoczesne urządzenia płatnicze. Pozwolą one nie tylko realizować płatności kartami tradycyjnymi i zbliżeniowymi, ale także za pośrednictwem smartfonów. Jesteśmy gotowi do zastąpienia trudnych do zapamiętania numerów PIN odciskiem palca – mówi Piotr Waś, country mananger na Polskę i kraje bałtyckie.
Ingenico oferuje urządzenia biometryczne. Weryfikacja płatności za pomocą odcisku palca wznosi bezpieczeństwo i wygodę klienta na nowy dotąd pułap. Czytnik linii papilarnych zapewnia jednoznaczną identyfikację, eliminując występujące w przypadku klasycznych płatności ryzyko podejrzenia kodu PIN. Klienci sklepów docenią to rozwiązanie ze względu na jego intuicyjność i prostotę.
Obecnie Ingenico współpracuje z Orange, który swoim klientom biznesowym dostarcza terminale wraz infrastrukturą telekomunikacyjną umożliwiającą ich pełne wykorzystanie.
We współpracy z agentami rozliczeniowymi, Ingenico dostarcza nowoczesne terminale płatnicze do największych sieci handlowych w Polsce. Terminale Ingenico pracują w Auchan, Carrefour, Lidl, Real, Rossmann, IKEA, Amrest, McDonalds, EMPiK i wielu innym. Do końca 2014 roku firma planuje dostarczać co drugi terminal używany w Polsce.