InPost z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na usługi paczkomatowe w związku pandemią przyspiesza start nowej usługi „Paczka w Weekend” umożliwiającej dostawy do Paczkomatów także w soboty i niedziele, na zasadzie podobnej jak w każdy inny dzień tygodnia. Z uwagi na koronawirus, od 12 marca przez najbliższe trzy weekendy (do 29 marca) klienci, którym zależy na pilnym nadaniu lub dostawie paczki będą mieli możliwość skorzystania z weekendowej usługi bez żadnych dodatkowych opłat – standardowy koszt usługi to 4,99 zł brutto.
„Planowaliśmy start tej usługi dopiero w długi weekend majowy, jednak ze względu na olbrzymie zapotrzebowanie na usługi paczkomatowe, które zaobserwowaliśmy w ostatnich dniach przyspieszamy wprowadzenie dostaw weekendowych od czwartku 12 marca. Dodatkowo na czas spodziewanego największego natężenia zachorowań nadanie przesyłki z odbiorem w weeke będzie zwolnione z dodatkowej opłaty, gdyż zdajemy sobie sprawę, że w okresie faktycznej kwarantanny, w który powoli wchodzimy, usługi logistyczne będą jednym z ważniejszych kanałów zaopatrywania konsumentów w najpotrzebniejsze artykuły. Zachęcamy także e-sprzedawców, aby uruchamiali nadania weekendowe w swoich sklepach, bo właśnie tego oczekują klienci – zwłaszcza w okresie takich zagrożeń, jak obecnie. Już wcześniej kupujący w e-sklepach coraz częściej sygnalizowali nam zapotrzebowanie na wprowadzenie usługi natychmiastowych dostaw” – powiedział Wojciech Kądziołka, rzecznik prasowy InPost.
W ramach „Paczki w weekend” przesyłki zostaną dostarczone do klientów w weekend, jeśli nadanie (czyli przekazanie paczki do Paczkomatu® lub POP albo złożenie zlecenia na odbiór przez kuriera), nastąpi w sobotę do godziny 13:00.
Rekomendacje InPost na okres pandemii koronawirusa:
• gdy masz wybór pomiędzy dostawą przez kuriera InPost i do Paczkomatu InPost – zamawiaj do Paczkomatu – co pozwala ograniczyć kontakt z innymi osobami
• odbierając paczkę z Paczkomatu® InPost nie dotykaj panelu sterującego – otwórz skrytkę Paczkomatu zdalnie za pomocą darmowej aplikacji InPost z poziomu smartfona (aplikacja do pobrania w sklepach App Store i Google Play)
• przy dostawach do domu/mieszkania zalecamy kurierom i odbiorcom zachowanie odpowiedniego dystansu i przekazywanie przesyłek w drzwiach lub przed domem, celem minimalizowania czasu bezpośredniego kontaktu
• zgodnie z wytycznymi instytucji sanitarnych zalecamy unikanie bezpośredniego kontaktu w formie witania się przez podanie rąk, przekazywania – w trakcie składania podpisu – komputerów mobilnych, długopisów itp.
Z wewnętrznych badań firmy wynika, że aż 60% respondentów, którzy korzystają z dostawy kurierem wyraziła chęć skorzystania z opcji dostawy w weekend do Paczkomatu® InPost.
„Naszą nową usługą obejmujemy wszystkie 6000 maszyn w Polsce, nie tylko te zlokalizowane w największych miastach – dbamy o to, aby każdy nasz klient, niezależnie od tego gdzie mieszka, miał dostęp do wyjątkowej wygody odbioru i nadania paczki w Paczkomacie. Praca magazynów i sortowni została tak przygotowana, żeby na bieżąco dostarczać paczki na terenie całego kraju” – wskazuje Wojciech Kądziołka.
Pilną paczkę można nadać do wskazanego Paczkomatu bezpośrednio w Paczkomatach, przez kuriera InPost lub w Punktach Odbioru Paczek, jeśli jest on czynny w sobotę. Każdy e-sklep może zdecydować się na oferowanie usługi swoim klientom – aż 82% ankierowanych przedstawicieli e-commerce wyraziło chęć wprowadzenia opcji dostawy weekendowej do Paczkomatów® w swoich sklepach.
Usługa „Paczka w Weekend” będzie dostępna dla wszystkich klientów biznesowych i detalicznych. Dla klientów generujących etykiety w Managerze Paczek oraz w ramach API v2 oraz ShipiX opcja „Paczka w Weekend” będzie dostępna od czwartku, od godz. 20:00 do soboty, do godz. 13:00. Dla Klientów offline (nie generujących etykiet w API) – pojawi się dodatkowa kolumna „Paczka w Weekend”, w której definiowane będzie czy nadawana paczka ma wykupioną usługę dodatkową.