Klienci korporacyjni PKO Banku Polskiego mogą od teraz realizować przelewy bez logowania się do serwisu iPKO biznes. Szybsze transakcje są możliwe dzięki integracji z systemem Comarch ERP Optima. Rozwiązanie to usprawnia obsługę finansowo-księgową w firmie i znacząco skraca czas wykonania operacji.

Z integracji skorzystają firmy, będące klientami PKO Banku Polskiego. Do tej pory realizowali oni przelewy, logując się do panelu iPKO biznes. Teraz transakcje będą mogli przeprowadzać bezpośrednio w systemie Comarch ERP Optima.

Jakie operacje dzięki integracji wykona klient?
– zlecanie przelewów – w tym przelewy MPP/Split Payment,
– przelewy do ZUS,
– przelewy podatkowe oraz zagraniczne,
– pobieranie historii transakcji,
– sprawdzanie salda rachunków.

– Do puli integracji systemów Comarch ERP z bankami takimi jak Bank Pekao, ING, mBank czy Santander, dołączamy teraz kolejną – z PKO BP. To duże ułatwienie dla firm korzystających z naszego oprogramowania Comarch ERP Optima. Dzięki temu firmy nie tylko zmniejszą czas potrzebny na wykonanie operacji finansowej, ale też ograniczą potencjalne błędy czy zyskają szybki dostęp do informacji o finansach organizacji – tłumaczy Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarch i dyrektor Sektora Enterprise Solutions.

– Naszym celem jest nieustanny rozwój serwisu iPKO biznes dzięki wdrażaniu funkcji, które ułatwiają pracę naszym klientom. Dlatego integrujemy bank z najpopularniejszymi systemami finansowo-księgowymi, z których korzystają duże firmy. Dzięki współpracy z naszym partnerem – firmą Comarch – udostępniliśmy takie rozwiązanie klientom korzystającym z iPKO biznes i pracującym w Comarch ERP Optima. Wspólnie z firmą Comarch planujemy integrację z ich kolejnymi systemami – mówi Mariusz Dąbrowski, dyrektor Departamentu Produktów Transakcyjnych w PKO Banku Polskim.

Co ważne, wymiana komunikatów między oboma podmiotami jest w pełni bezpieczna, co zapewnia szyfrowanie przez funkcjonujące od lat rozwiązanie webservices.

Klienci mają do wyboru dwa sposoby uwierzytelnienia i podpisywania zleceń: za sprawą certyfikatu wydawanego przez bank oraz za pomocą podpisu kwalifikowanego.

Firmy, chcące aktywować usługę, mogą to zrobić w serwisie iPKO biznes.