Sklepy stacjonarne odgrywają istotną rolę w handlu, dając klientom możliwość interakcji i eksperymentowania z produktami. Aby doświadczenie sklepowe było dla konsumentów jeszcze bardziej angażujące, Checkpoint Systems wprowadza na rynek InterACT, czyli zestaw unikatowych rozwiązań, które wykorzystując technologię RFID przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży.

Zwiększające się wymagania stale połączonych z siecią konsumentów redefiniują doświadczenie zakupów w sklepie stacjonarnym. Jednym z najważniejszych elementów układanki pozostaje nieprzerwana dostępność towarów, zapewniona przez zwiększoną kontrolę łańcucha dostaw. To już jednak nie wystarcza – klienci chcą sprawdzić możliwości produktu przed zakupem czy zobaczyć, jak będą w nim wyglądać.

Obserwując rynek można zauważyć zwiększające się potrzeby klientów, związane przede wszystkim z cyfryzacją życia. Konsumenci chcą widzieć w sklepach nowe technologie – interaktywne kioski, ekrany, rozszerzoną rzeczywistość czy inteligentne lustra. InterACT to zestaw interaktywnych rozwiązań, które wykorzystują dane zbierane z czytników RFID umieszczonych na towarze. Jeszcze nie tak dawno technologia RFID stanowiła podstawę kontroli łańcucha dostaw. Obecnie nowe rozwiązania pozwalają sieciom handlowym na użycie zgromadzonych danych do dostarczania klientom dodatkowych informacji i rekomendacji w czasie rzeczywistym.

Opierając się na przyjaznych użytkownikom ekranach dotykowych, nowe rozwiązania wykrywają obecność tagu RFID i dostarczają kupującym dodatkowe informacje na temat produktu. Przekazują także dane na temat dostępności kolorów i rozmiarów. Jak pokazują badania McKinsey and Company, aż 35% sprzedaży Amazona generowana jest przez zaimplementowany w platformie system rekomendacji. InterACT pozwala konsumentom na przeniesienie tego doświadczenia do sklepów stacjonarnych, zwiększając mozliwosci sprzedaży.
Nowoczesne rozwiązania używane są przez sklepy modowe w taki sposób, w jaki wykorzystywane były manekiny. Interaktywne lustro pozwala nie tylko na wirtualne przymierzenie danego ubrania, ale także samodzielnie podpowiada kupującym inne kombinacje oraz prowadzi ich do odpowiedniej lokalizacji produktu.

InterACT dostępny jest w wielu konfiguracjach, które sprawdzą się zarówno na powierzchni sprzedażowej, jak i w przymierzalni. Dostępne są także mniejsze urządzenia, montowane na stołach i ladach wystawowych. Co więcej, nowe rozwiązania wspomagane są przez specjalną aplikację, która dostarcza pracownikom sklepu informacje na temat produktów i akcesoriów w czasie rzeczywistym, wspomagając kluczowy dla doświadczenia konsumenta obszar obsługi klienta.

– To oczywiste, że sklepy stacjonarne muszą ewoluować, aby sprostać wyzwaniom stawianym przez dzisiejszych konsumentów. Doświadczenie związane z danym sklepem ma bezpośredni wpływ na ogólny sukces, a 4 na 5 kupujących zadeklarowało, iż nie wrócą oni do konkretnego sklepu, jeśli mają z nim związane negatywne doświadczenia. InterACT to unikatowy sposób na wykorzystanie danych dostarczanych przez systemy RFID, pomagając w większym zaangażowaniu i zwiększeniu satysfakcji klienta – mówi Alan Tamny, Global Product Management, Checkpoint Systems.