Zakupy internetowe przyzwyczaiły nas do możliwości przeglądania setek produktów w domowym zaciszu. Doceniamy komfort, który pozwala nam na dokonywanie transakcji online i coraz szybsze dostawy kurierskie. Jednak co dla jednych jest zaletą, dla innych może stanowić wyzwanie. Tradycyjne placówki handlowe coraz częściej rozważają inwestycje w nowe technologie, które mają przyciągnąć klientów i pozwolić im na większą swobodę w wyborze produktu i jego zakupie. Przykładem tego typu rozwiązań są ekrany digital signage od Samsung, które są nie tylko atrakcyjnym nośnikiem reklamowym, ale także narzędziem angażującym konsumenta i budującym pozytywne skojarzania z marką.

Digital signage w Twoim sklepie
Reklama zewnętrza i wewnętrzna to jedne z najpopularniejszych form prezentacji oferty placówki handlowej. Wykorzystanie wyświetlaczy, które prezentują ruchome treści jest o wiele efektywniejsze od tradycyjnych plakatów czy standów, co potwierdzają badania na temat Digital Signage przeprowadzone przez MarketsandMarkets. Analizy w obszarze sprzedaży detalicznej wskazują, że uwaga odbiorców rośnie nawet o 38%, gdy klient ogląda komunikaty prezentowane na profesjonalnych wyświetlaczach typu digital signage. Badania wskazują również na 5-krotnie dłuższą zapamiętywalność przekazu.

W ofercie firmy Samsung dostępne są dwa typy rozwiązań. Pierwsze przeznaczone jest do instalacji w przestrzeni miejskiej, np. na przystanku czy przy wejściu do sklepu. Drugie natomiast idealnie sprawdza się wewnątrz budynków. Tym, co odróżnia obie kategorie rozwiązań jest m.in. jasność oraz odporność na warunki atmosferyczne i uszkodzenia. Ekrany montowane na zewnątrz spełniają normę IP56 i są wodo- i pyłoodporne, a ich jasność dochodząca do 2,5 tys. nitów pozwala na poprawne wyświetlanie treści nawet w pełnym słońcu.
Rozwiązania stosowane wewnątrz sklepów wspierają sprzedawców w budowaniu pozytywnego doświadczenia – od miłego powitania, po serdeczne pożegnanie. Najwyższej jakości obraz daje klientom możliwość wizualizowania zakupów, dostarczając na bieżąco szczegółowych informacji na temat produktu i oferty specjalnej. Wykorzystanie wyświetlaczy i odpowiedniego oprogramowaniem do zarządzania treścią pomoże sprzedawcom odzieży stworzyć w sklepie wyjątkowe środowisko, które służy świadomemu dokonywaniu wyborów, usprawnia obsługę klienta i zwiększa jego lojalność, a jednocześnie dostosowuje otoczenie do charakteru sklepu.

Interaktywny Samsung Flip
Rozwiązaniem, które może jeszcze bardziej wzmocnić zaangażowanie klientów w proces zakupowy jest Samsung Flip. Flip to nowa kategoria urządzenia, które w zamyśle ma ułatwiać przeprowadzanie twórczych i produktywnych spotkań w biurze. Wbudowane funkcjonalności urządzenia pozwalają m.in. na wysyłanie i odbieranie materiałów za pośrednictwem połączenia bezprzewodowego oraz portu USB. Funkcja Screen Mirroring i złącze HDMI pozwalają na podłączenie laptopa czy smartfona i zarządzanie nimi z poziomu cyfrowego flipcharta.

Flip może z powodzeniem zastąpić kilka urządzeń, takich jak wyświetlacz czy tablica interaktywna, dzięki czemu możemy na nim prezentować nasze reklamy, ale także odręczenie wprowadzać informacje np. o aktualnych promocjach. Dzięki temu klient lub sprzedawca może w czasie rzeczywistym wyświetlać treści, które mogą pomóc w podjęciu decyzji zakupowych.

Sprzedający może przykładowo szybko zaprezentować inne modele i kolory dostępnej garderoby, a kupujący przy użyciu rysika nanieść swoje uwagi, które zostaną przekazane do poprawek krawieckich. Zapisane projekty można szybko przesłać zainteresowanym stronom, a w przypadku reklamacji odwołać się do ustaleń, które zostały zapisane w formie cyfrowej. Włączenie klienta w proces wyboru produktu w ciekawy i interaktywny sposób wzmacnia pozytywne doświadczenia i przywiązanie konsumenta do marki.