Z badania przeprowadzonego przez międzynarodowy ośrodek badawczy IPSOS dla PayPal wynika, że ponad 70% Polaków kupuje towary przez Internet, a 16% zamawia je zagranicą.
Jako główny powód kupowania online za granicą wymieniają oni niską cenę (48%), oraz większy wybór towarów (45%). PayPal sprawdził, gdzie polscy użytkownicy mogą kupić markowe produkty najtaniej. Badania uwzględniły popularne sklepy internetowe w USA, Niemczech, Rosji, Chinach i niektórych krajach europejskich. Z analizy przeprowadzonej przez PayPal w najpopularniejszych sklepach internetowych w wymienionych krajach wynika, że w 2013 roku oferowały one ceny niższe niż ich polskie odpowiedniki.
Z wewnętrznych danych PayPal wynika, że w ostatnim roku najbardziej wzrosły płatności wysłane przez polskich użytkowników do sklepów online w Wielkiej Brytanii (wzrost o 32%), Niemczech (wzrost o 27%), USA (18%) i Chinach (16%).
Polscy klienci sklepów internetowych mogą uzyskać najlepszą cenę głównie w Stanach Zjednoczonych i Niemczech, w zależności od kategorii danego produktu. Polacy, którzy robią zakupy w USA mogą kupić elektronikę o 35%, a ubrania nawet o 55% taniej niż w rodzimych sklepach. Gry i zabawki są 50% tańsze, a dokładnie jedną czwartą mniej zapłacimy tam za kosmetyki.
Na niemieckim rynku, gry i zabawki są dostępne za już za połowę ceny obowiązującej w polskich sklepach, odzież jest do 52% tańsza, podczas gdy za produkty z działu elektroniki lub kosmetyków zapłacimy o około 16% mniej niż w Polsce.
Wielka Brytania oferuje konkurencyjne ceny odzieży (prawie 65% taniej niż w Polsce), oraz oszczędności na kosmetykach (16%), grach i zabawkach (33%) oraz elektronice (27%). Chińskie
e-sklepy pozwalają zaoszczędzić do 55% na elektronice i 57% na grach.