Firma badawcza IRCenter wprowadza do oferty badania z zakresu neuromarketingu z wykorzystaniem technologii światowego lidera w zakresie neurobiologii – firmy Emotiv. IRCenter oferuje zbieranie i analizę danych pochodzących z pomiaru reakcji fizjologicznej mózgu respondentów na bodźce marketingowe poprzez neuroobrazowanie mózgu metodą EEG (elektroencefalografia). Usługa realizowana jest we współpracy z gdańską firmą IN-SIGHT.

„Wprowadzona przez nas metodologia daje niespotykaną dotąd możliwość precyzyjnego zwymiarowania zarówno atrybutów produktowych, jak i siły reakcji na benefit konsumencki, a także na zmierzenie poziomu powiązania danego komunikatu z marką” – mówi Janusz Sielicki, Dyrektor ds. Badań w IRCenter.

W ramach nowej usługi IRCenter bada content telewizyjny i internetowy (na etapie animatików lub wersji off-line), strony www i  aplikacje mobilne (customerjourney, userexperience), materiały BTL i POS oraz reklamę na nośnikach OOH.

Do realizacji badań wykorzystywana jest metodologia i sprzęt światowego lidera w zakresie neurobiologii- firmyEmotiv. Respondentom zapewnia się naturalne warunki, dzięki zastosowaniu technologii 16 kanałowego, bezprzewodowego Emotiv EEG (affectivsuite™ i test bench™).

W pomiarach IRCenter posługuje się skalami afektywnymi oraz skalą BIS/ BAS. Jest to badanie potencjałów elektrycznych między lewą a prawą półkulą mózgu, które pozwala wychwycić naturalny proces uczenia się komunikatu (zapamiętywania, podążania do celu) poprzez rejestrację pracy systemów motywacyjnych: proaktywnego (BAS) i awersyjnego (BIS). Z perspektywy marketera jest to najbardziej istotny do zmierzenia parametr, który pozwala ocenić i zoptymalizować komunikację. Dla rozszerzenia obrazu IRCenter posługuje się dodatkowymi skalami afektywnymi na wymiarach:krótkotrwałej ekscytacji,długotrwałej ekscytacji, frustracji oraz zaangażowania vs. znudzenia.

Z perspektywy klientów istotny jest również fakt, że neuroobrazowanie mózgu jest badaniem fizjologicznym, w związku z czym wymaga mniejszych prób niż badania społeczne, aby uzyskać tę samą precyzję pomiaru dla populacji badanego segmentu. Test 24 – 22 osób daje wiarygodność pomiaru dla segmentu 8 – 7 milionowej populacji.
IRCenter jest jedyną agencją badawczą, która proponuje połącznie technologii EEG z badaniem eyetracking typu gaze point w ramach jednego pomiaru. To innowacyjne podejście, które otwiera możliwości optymalizacji badanego materiału.

Ofertę IRCenter wyróżnia także koncentracja na komponentach afektywnych (pozytywne emocje, zaangażowanie, ekscytacja) oraz  poznawczych (zapamiętywanie, zrozumienie) oraz solidna analiza jakościowa oparta o interpretację ekspercką. Nowa usługa pomaga określić najważniejsze korzyści konsumenckie, dobrać skuteczny call to action oraz  zoptymalizować format komunikacji pod względem perswazyjności, atrakcyjności i wiarygodności.