Na pozyskiwanie klientów biznesowych za pomocą nowoczesnych narzędzi online decydują się dziś każdej wielkości firmy. Coraz częściej takimi rozwiązaniami posiłkują się także podmioty, dotychczas trafiające do odbiorców przede wszystkim tradycyjnymi kanałami sprzedaży. Powód? Precyzyjne dotarcie do grupy docelowej pozwala generować leady, z których duża część konwertuje na nawiązanie współpracy.

Na skorzystanie z rozwiązań e-marketingowych zdecydowała się firma HAND, która od 30 lat działa w branży olejów oraz smarów. Sprzedaż produktów z tej kategorii nie jest powszechnie prowadzona za pomocą kanału on-line. Potencjalni klienci bardzo często podpierają swoje decyzje zakupowe o fachowe doradztwo sprzedawcy i są przyzwyczajeni do utrzymywania stałych relacji z przedstawicielami handlowymi. W tym segmencie rynku dominują zamówienia składane za pośrednictwem tradycyjnego kontaktu telefonicznego.

Podstawą działań leadowych, realizowanych przez spółkę Divante, było stworzenie strony docelowej oraz kampania Google AdWords. Chcąc utrzymać charakter branży zdecydowano się na opracowanie landing page o surowym i prostym wyglądzie. Celem strony było rozpoczęcie lub ponowienie kontaktu z jednym z handlowców firmy HAND. Dane zbierane w ramach formularza obejmowały tylko najbardziej istotne dla sprzedawców informacje: imię i nazwisko, dane kontaktowe (e-mail oraz telefon), nazwa firmy, w imieniu której składane są zapytania. Poza formularzem podkreślono również zdjęcia i rodzaje produktów dostępnych w ofercie, informacje o wieloletnim doświadczeniu firmy oraz dane teleadresowe – dla klientów, których potrzeba jest najpilniejsza.

Siłą napędową działań leadowych była dobrze zaprojektowana kampania Google AdWords. Bazowała ona na zapytaniach ściśle odpowiadających potrzebom klientów, wykluczono zapytania ogólne oraz nie mające charakteru zakupowego.

W ramach kampanii wykorzystano m.in. metody takie jak: testowanie tekstów reklamowych z nastawieniem na wzrost CTR, zapytania z różnym stopniem doprecyzowania, testy stron docelowych.

Dzięki dobremu targetowaniu reklam Google AdWords zdołano zebrać leady kontaktowe o bardzo wysokiej jakości. Konwersja sprzedażowa z zebranych leadów wynosiła średniomiesięcznie 30%, w najlepszych miesiącach współczynnik konwersji zebranych leadów na sprzedaż wynosił nawet 70%. Dzięki prostej i przejrzystej strukturze konta obniżono koszt kliknięcia o ponad 40%.