Jak najważniejsi na świecie przedstawiciele handlu wielkopowierzchniowego działają na rynku mobilnym? Agencja marketingu mobilnego Mobberry pod patronatem magazynu Brief przedstawia raport zawierający case studies ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Polski.

W raporcie przedstawiono najpopularniejsze rozwiązania mobilne stosowane przez m.in. Walmart, Tesco, Carrefour, Real, Ocado, Waitrose czy Safeway. Opisane zostały zarówno aplikacje mobilne umożliwiające zakupy spożywcze przez smartfona, jak i te usprawniające zakupy offline. Zwrócono także uwagę na firmy zewnętrzne, które również tworzą ekosystem aplikacji mobilnych wykorzystywanych w retailu.
Raport opisuje różne narzędzia przeznaczone dla konsumentów. Od sposobu i potencjału wykorzystania QR kodów oraz kodów EAN po mobilne programy lojalnościowe, reklamy POS i aplikacje m-commerce. – Zestawienie stworzone przez Mobberry jest początkiem dyskusji o wykorzystaniu technologii mobilnych w polskim handlu – mówi Piotr Krauschar, partner zarządzający Mobberry . – Pokazując dobre przykłady z Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych namawiamy do działań w Polsce, aby być przygotowanym na nowy wymiar handlu – dodaje Krauschar.

Raport dostępny do pobrania na http://mobberry.com/raport/mobile-in-retail.pdf

Mobberry jest agencją marketingu mobilnego, liderem innowacyjnych i efektywnych rozwiązań mobile w Polsce. Jako jedyna do tej pory, zajmuje się, nie tylko rozwijaniem i tworzeniem rozwiązań mobilnych, ale również opracowywaniem strategii wdrożenia, promocji oraz powiązania ich ze sprzedażą.  Wykorzystując doświadczenia agencji wchodzących w skład grupy brandADDICTED (The Addictives, faceADDICTED), proponuje swoim Klientom szersze spojrzenie na mobile oraz mobile marketing, odcinając się w  ten sposób od ograniczeń agencji skupionych na działaniach stricte programistycznych. Wśród Klientów znajdują się m.in.: PZU, Kompania Piwowarska, SAB Miller, Ssang Yong, Eurosport oraz Netia.