Branża modowa stanowi jedną z głównych gałęzi e-commerce w Polsce. Wraz ze wzrostem liczby użytkowników rośnie konkurencja. Jak umiejętnie wykorzystać dostępne narzędzia i zaprzyjaźnić się z klientem? Dowiedz się kto zyskuje na sile Facebooka oraz na jakich działaniach warto się skupić, aby sprzedawać.
Nie jest zaskoczeniem, że najbardziej efektywne są kampanie z dużym budżetem. Jest jednak jedno ,,ale”. Rodzaj i zasięg reklamy często warunkuje branża. Wśród modowych e-sklepów bardzo popularna jest Google Display Network – kampania banerowa, która przynosi duże zyski, szczególnie podczas promowania akcji wyprzedażowych, rabatowych itp. – Naprawdę nie ma potrzeby inwestować w każdym dostępnym kanale w sieci – tutaj warunki stawia grupa docelowa: jej przyzwyczajenia, sposób poruszania się po Internecie, odwiedzane witryny – mówi Adam Moczydłowski, Campaign Specialist w Media4U.
Social marketing, w którym pierwsze skrzypce grają wciąż fanpage na Facebooku i profile na Instagramie, ma realny wpływ na pozycjonowanie sklepu. Media społecznościowe to m.in. dobre miejsce do organizowania quizów i konkursów z nagrodami w postaci rabatu na zakupy. Słuszność takiej strategii potwierdzają dane z badań Allegro. Z raportu ,,Polska Strojna 2016” wynika, iż moda to trzecia (zaraz po hobby i elektronice) najbardziej lubiana na portalach społecznościowych branża. Marki modowe polubiło 43% internautów.