Twój biznes się rozwija? Czas skorzystać z doświadczenia ekspertów!
Efektywne prowadzenie biznesu bez odpowiedniego oprogramowania jest właściwie niemożliwe. Mnogość procesów biznesowych wymagających zachowania spójności jest tak duża, że ich manualna koordynacja byłaby niezwykle czasochłonna, a i tym samym kosztowna. Pojawia się zatem pytanie: jaki system wybrać i na co zwrócić uwagę?
Zwróć uwagę na firmę, która stworzyła oprogramowanie.
Przede wszystkim należy wybrać program działający w zgodzie z polskim prawem. Tutaj istotną wskazówką jest informacja, gdzie znajduje się siedziba firmy tworzącej dane rozwiązanie. Przedsiębiorca powinien skupić się na prowadzeniu biznesu, a nie na śledzeniu zmian prawnych takich jak RODO, JPK czy NIP na paragonie.
Ważna jest również stabilność firmy tzn. ile firma istnieje na rynku, jaki ma status (czy jest to Sp. z o.o. czy S.A.). Ważne jest także, by dana firma nie korzystała z zewnętrznych zasobów programistycznych – ma to zwłaszcza znaczenie przy bardziej zaawansowanych projektach, gdy Klient oczekuje stworzenia funkcjonalności dostosowanych do jego potrzeb.
Na co zwrócić uwagę w samym systemie?
Wybierz system, który będzie rósł razem z Twoim biznesem. Najlepszym rozwiązaniem będzie produkt modułowy, tak by w miarę potrzeb było możliwe dołączanie kolejnych funkcjonalności bez konieczności zaawansowanych prac wdrożeniowych. Istotne jest, by system miał jasno wytyczoną ścieżkę rozwoju na kolejne lata. Przykładem rozwiązania spełniającego te wymagania jest POSitive Retail firmy LSI Software S.A.
POSitive Retail stanowi element rodziny oprogramowania POSitive, co umożliwia doskonałą współpracę z system Bastion ERP. Oprogramowanie do zarządzania sprzedażą takie jak POSitive Retail jest dedykowane do zarządzania siecią sklepów ze szczególnym uwzględnieniem branży odzieżowej, sportowej i obuwniczej. System ten posiada szereg funkcji niezwykle przydatnych w tych branżach np. obsługa systemów lojalnościowych czy obiegu reklamacyjnego. Z kolei Bastion ERP spełni wszelkie wymagania dotyczące elektronicznego zarządzania zasobami z obszarów finansowo – księgowych i kadrowych. Warto tu podkreślić, że rozwiązania te są ze sobą zintegrowane, co pozwala na znaczną redukcję kosztów. Co więcej – oprogramowanie pozostaje otwarte na połączenia np. ze sklepami internetowymi (dzięki Web service) czy innymi systemami (API).
Doświadczenie naszej firmy sprawia, że niezwykle szybko identyfikujemy obszary, które możemy usprawnić. Dodatkowo, LSI Software jest również dostawcą sprzętu IT (kioski, POSy). Odpowiadając na zapotrzebowania pojawiające się na rynku rozwijamy coraz więcej aplikacji mobilnych takich jak Staff Scheduler czy Shopping Assistant. Pierwsza z nich to narzędzie do tworzenia grafików pracowniczych w oparciu o predefiniowane reguły. Rozwiązanie to pozwala również na efektywną wymianę informacji między pracownikami (np. szybkie ustalanie zastępstw czy udostępniania pracownikom dokumentów). Natomiast Shopping Assistant to narzędzie ułatwiające zarządzanie magazynami i pozwalające wysyłać zlecenia z poziomu aplikacji. Innym rozwiązaniem cieszącym się dużą popularnością są rozwiązania zapobiegające nadużyciom. Szeryf24 pozwala na monitorowanie nagrań z kamer i operacji wykonywanych na terminalach sprzedażowych POS oraz łączenie tych elementów. Dzięki temu można łatwo monitorować newralgiczne operacje jak np. rabatowanie czy zwroty.
Wybór systemu jest złożonym zagadnieniem i strategiczną decyzją. Dobrze więc wyboru tego dokonywać rozważnie, po dogłębnej analizie oferowanych rozwiązań. Przeprowadzając porównania należy zwrócić uwagę na stabilność firmy, z którą chce się podjąć współpracę, gdyż jest to współpraca na lata. Właściwy wybór oprogramowania daje pewność, że zakupione rozwiązanie będzie rozwijane i wspierane przez producenta.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Odwiedź stronę www.lsisoftware.pl lub odwiedź stoisko LSI Software podczas konferencji RetailExpo – 11 kwietnia 2019 roku w Novotel Hotel Airport w Warszawie.