Sprzedawcy szukający możliwości zwiększenia swojej sprzedaży, powinni przygotować się na okresy wyprzedażowe, które czekają nas w nadchodzących miesiącach.
Dzień Singli (Singles Day) – 1 listopada 2015
Święto, którego początków należy upatrywać w Chinach. To właśnie tam konsumenci zaczęli celebrować bycie singlem, kupując sobie z tej okazji coś specjalnego. Dziś, Dzień Singli to tak naprawdę największe wydarzenie zakupowe na świecie. W 2014 roku, sprzedaż w Chinach osiągnęła rekordowy poziom 9.3 miliarda dolarów – o 60% więcej niż rok wcześniej (5.8 miliarda dolarów). Ponadto, zgodnie z badaniem PayPal i Nielsen/Harris Poll, ponad połowa chińskich konsumentów kupujących online planuje zacząć lub robić to częściej w zagranicznych sklepach online.
Wskazówka: strona PayPal, Wu JingGou, czy Borderless Shopping umożliwiają sprzedawcom spoza Chin przedstawić swój asortyment i wyprzedaże chińskim konsumentom, chcącym kupować
za granicą. Aby w pełni wykorzystać korzyści związane z dynamicznie rozwijającym się okresem świątecznym, mniejsze firmy powinny zaangażować się jak najwcześniej.
Click Frenzy – 17 listopada 2015
Zainicjowane dopiero trzy lata temu, Click Frenzy to australijskie, 24-godzinne wydarzenie, mające stanowić swego rodzaju wprowadzenie do świątecznego okresu największych wyprzedaży. Obecnie zdobywa on coraz większą popularność, z ponad 300 sprzedawcami biorącymi udział w promocjach.
Wskazówka: Postaw na mobile! Co trzeci klient online sklepów w Australii zapytany przez PayPal
i Ipsos w badaniu poświęconym transgranicznym i mobilnym zwyczajom zakupowym, kupił coś za pomocą smartfona w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a 23% za pomocą smartfona. Sklepy, które optymalizują swoje strony pod kątem urządzeń mobilnych mają szansę najlepiej wykorzystać ten trend.
Czarny piątek/Cyfrowy poniedziałek – 27 listopada/30 listopada
Tzw. Black Friday i CyberMonday to najważniejsze wydarzenia zakupowe w Stanach Zjednoczonych. Amerykańscy konsumenci kupują online coraz więcej i coraz chętniej odwiedzają zagraniczne e-sklepy. Jest to więc duża okazja dla firm (także w Polsce) do wykorzystania gorącego okresu dla własnych korzyści i zwiększenia sprzedaży.
Wskazówka: Szczególnie popularne produkty w tym okresie to odzież i dodatki, zabawki, zegarki i biżuteria oraz elektronika.
Więcej informacji dla małych przedsiębiorstw planujących rozszerzyć swoją świąteczną strategię sprzedaży na inne kraje, dostępne są na stronie PayPal PassPort. Platforma powstała w celu edukowania i wspieranie przedsiębiorstw w ich rozwoju i sprzedaży na zagranicznych rynkach, informowania o najważniejszych okazjach handlowych poza granicami poszczególnych państw, a także rozwijania znajomość zwyczajów prezentowych z całego świata.