TREND NR 1: Więcej ilustracji 3D
Ilustracje w formacie 3D coraz częściej pojawiają się na stronach internetowych. Nowe ikony Microsoft Office wpisują się w trendy minionego roku, ale też doskonale się odnajdują w prognozowanych trendach na najbliższe 12 miesięcy.
Skąd taki kierunek w designie? Telefon stał się dobrym znajomym człowieka, z którym spędza się bardzo dużo czasu. Projektanci snują wizję Internetu, który nie jest płaski, a zaczyna „wychodzić” do użytkownika. Ma przypominać otaczający nas świat, rozkład miasta, nasze mieszkanie, stawać się elementem codziennie wykonywanych czynności. Ilustracje 3D są wyzwaniem dla projektanta – nie wykona ich każdy artysta. Przez to każda z nich jest zauważalna oraz unikatowa.
TREND NR 2: Wizje technologii jak z Iron Man, czyli witamy AR na smartfonach
Zastanawialiście się, kiedy będzie możliwe poruszanie obrazem, tak jak to robi Tony Stark w serii filmów Iron Man? Wprawdzie do takich trików jakie widzieliśmy w filmie jeszcze daleko, już teraz można zwizualizować np. umeblowane mieszkanie za pomocą dedykowanych aplikacji używających AR (czyli rozszerzonej rzeczywistości), czy wypróbować makijaż przed pomalowaniem.
Coraz częściej to same aplikacje zachęcają użytkowników do interakcji z rzeczywistością. Przykłdem jest TORCH AR, która pozwala na tworzenie projektów i prototypów na urządzenia mobilne. Wyobraź sobie, że przychodząc do nowej firmy nie będzie ci potrzebny onboarding. Wystarczy telefon z AR, z którym wirtualnie przejdziesz się po firmie, dstając przy okazji wiele przydatnych informacji w formie grafik lub tekstów, np. dotyczących historii pracodawcy.
Wartą uwagi stroną internetową, pozwalającą tworzyć użytkownikowi różnego rodzaju AR do aplikacji mobilnych jest Vectary. Narzędzie to pozwala tworzyć grafiki wspólnie ze znajomymi i wykorzystywać je w projektach aplikacji mobilnych i stron internetowych. W przyszłości także Adobe planuje dorzucić do swojej puli programów Adobe Areo, które będzie pozwalało tworzyć pełne projekty do rozszerzonej rzeczywistości.
TREND NR 3: Więcej stron internetowych i aplikacji, mniej social mediów
Ten trend silnie zaznazył się w 2018 roku, jednak spodziewamy się, że jego impact będzie jeszcze modniejszy w 2019 r.
Liczne wycieki danych z portali społecznościowych sprawiły, że Internauci coraz częściej wolą oglądać produkty na stronach internetowych i z nich dowiadywać się bieżących informacji. Nie bez znaczenia było też wdrożenie nowych wymogów dotyczących ochrony danych osobowych. Dziś każda strona internetowa dostępna w Unii Europejskiej ma obowiązek informowania użytkowników, w jakim celu przechowuje ich dane. Gdy strona wita od progu informacją, że przechowuje dane to znaczy, że korzysta z pozycjonowania według preferencji i wejść użytkownika. Natomiast jeżeli strona nie korzysta w algorytmie z pozycjonowania względem ruchu sieciowego użytkownika, to o wykorzystaniu cookies poinformuje niewielki komunikat.
Każda firma zdaje sobie sprwę, że posiadanie strony internetowej to nie tylko wizytówka, ale też reklama. Dziś wchodząc na Facebooka firmy, użytkownicy chcą też znaleźć odnośnik do strony mobilnej. Ten element także przekłada się na odbiór danej firmy i pozycję na rynku.
Trendy wskazuje Barbara Jura, UI Designer w ITMAGINATION.