Zdobywająca coraz większą popularność, platforma rezerwacji stolików w restauracjach – Quandoo, działająca w Polsce od połowy 2014 roku, została kupiona przez azjatycką firmę Recruit Holdings za 850 milionów zł.

Quandoo to rozwijana od grudnia 2012 roku, niemiecka firma, która w niespełna 2 lata zaczęła dominować w segmencie usług rezerwacji stolików restauracyjnych w wielu krajach Europy i świata. Obecnie znajduje się w top 25 europejskich start-upów, obok Spotify czy BlaBlaCar. W 2014 roku system wkroczył również do Polski, szybko zdobywając pozycję lidera w Warszawie, Krakowie i Poznaniu. Jedynie od października 2014 do lutego 2015 Quandoo posadziło przy restauracyjnych stolikach ok. 50 000 osób.
W październiku 2014 Quandoo zwróciło na siebie uwagę japońskiego giganta pośrednictwa pracy, nieruchomości i usług edukacyjnych – istniejącego od 1960 Recruit Holding. Wtedy miała miejsce pierwsza strategiczna inwestycja Japończyków, związana z zakupem 7,1% udziałów w Quandoo. Teraz Recruit postanowił zgarnąć ze stołu pozostałe 92,9%, wydając na to, bagatela, 27,11 miliardów jenów, czyli około 850 milionów złotych.

Zakup Quandoo przez Recruit Holding to największa azjatycka inwestycja w e-biznes na polskim rynku. Cieszę się, że mogłem przyczynić się do sukcesu platformy, zdobywając w zaledwie kilka miesięcy pozycję lidera na trzech najważniejszych lokalnych rynkach restauracyjnych w Polsce zatrudniający przy tym w ekspresowyn tempie 25 osobowy zespół. – komentuje Piotr Łagowski, Vice President Quandoo odpowiedzialny za rynki EEMEA – Europy Wschodniej,  Turcji i Bliskiego Wschodu. – To już kolejne osiągnięcie na arenie start-upowej, po zbudowaniu serwisu Foodpanda w Europie Wschodniej wlatach 2012-2014, co zaowocowało jej wykupieniem przez Delivery Hero właściciela m.in: Pizzaportal. – kończy Łagowski.

Z systemu Quandoo korzysta ponad 6000 restauracji w Europie, Azji, Afryce. W Polsce serwis skupia już blisko 350 restauracji z Warszawy, Krakowa i Poznania, a w najbliższych miesiącach planuje pojawić się w kolejnych miastach: Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Katowicach i Łodzi, docelowo osiągając integrację z ponad 1000 polskich lokali restauracyjnych do końca 2015 roku.