Badanie przeprowadzone przez Sapio Research w imieniu firmy Zetes, wykazało, że traconych jest nawet 35 proc. wydatków, które konsumenci planują w szczycie sezonu handlowego – podaje portal dlahandlu.pl.

Efektywne zarządzanie promocjami to podstawa sukcesu detalistów w szczycie sezonu, jednak badanie wykazało, że aż 40% konsumentów miało problemy z promocją, a 45% z nich w rezultacie zrezygnowało z zakupu produktu. Co więcej, ponad jedna trzecia badanych konsumentów doświadczyła sytuacji, w której nie było już na stanie produktu oferowanego w specjalnej promocji.

W sytuacji, gdy 62% detalistów przyznaje, że nie dysponuje informacjami o dostępności produktów w czasie rzeczywistym, a 72% nie ma stosownych zdolności do powiadamiania klientów o problemach związanych z realizacją zleceń lub dostawach w okresie największego natężenia handlu powoduje, że klienci są coraz bardziej sfrustrowani i rezygnują z zakupów, zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i internetowym.

Konsumenci są o 22% bardziej skłonni do kupowania, gdy mają możliwość zwrotu towaru, jednak ponad jedna czwarta pytanych detalistów ujawniła, że ma mniejsze możliwości zarządzania zwrotami w szczytowych okresach handlowych.