Kończy się ważny, bo jubileuszowy rok dla firmy Lidl Polska. Sieć w ciągu ostatnich miesięcy nie przestała się rozwijać i w związku z kolejnymi otwarciami, zatrudniła w Polsce ponad 1000 nowych pracowników, którzy od przyszłego roku będą zarabiali więcej. Jednocześnie firma stale poszukiwała ekologicznych rozwiązań oraz podnosiła atrakcyjność swojej oferty, obniżając ceny i chroniąc polskie rodziny przed inflacją. W pędzie codziennych zadań, firma nie zapomniała również o wsparciu obywateli Ukrainy i innych potrzebujących.

Rok 2022 w przypadku sieci Lidl Polska upłynął pod znakiem nowych wyzwań. Podczas gdy coraz większy ślad na rynku oraz życiu polskich rodzin odciskała rosnąca inflacja, firma stale obniżała ceny swoich produktów, przedstawiając Polakom kolejne promocje, dzięki którym klienci mogli zaoszczędzić co miesiąc jeszcze więcej. Do dotychczasowych stałych akcji sieć dołączyła Lidlowy Program Oszczędnościowy, a w nim: wielkie obniżki cen mięsa, wielkie obniżki cen warzyw i owoców oraz gratisowe środy przy zakupach z aplikacją Lidl Plus. W czasie wzmożonych wydatków przed Świętami, klienci mogą także korzystać z dodatkowych promocji w ramach świątecznego kalendarza w aplikacji Lidl Plus oraz próbować szczęścia w Wielkiej Świątecznej Loterii Lidla, w której do wygrania są karty podarunkowe o łącznej wartości 1 280 000 zł.

Mimo wyzwań, rok 2022 był dla sieci Lidl Polska wyjątkowy, bo jubileuszowy. Firma obchodzi w Polsce swoje 20-lecie. Wraz z dynamicznym rozwojem – otwarciami w blisko stu nowych lokalizacjach – sieć, przy wsparciu kampanii „Jesteś LIDLealny? Dla nas tak!”, prowadziła rekrutację do swoich sklepów i magazynów, zatrudniając kolejne ponad 1000 nowych osób. Obecnie firma Lidl Polska zatrudnia 27 000 pracowników, którzy mogą korzystać z ponad dwudziestu benefitów pozapłacowych.

W listopadzie 2022 r. firma ogłosiła duże podwyżki dla pracowników, które będą obowiązywały już od 1 stycznia 2023 roku. W przyszłym roku sieć zapowiedziała także utworzenie 1 400 nowych etatów.

Od nowego roku pracownicy sklepów będą zarabiać od 4200 zł brutto do 5150 zł brutto na początku zatrudnienia. Już po roku pracy pracodawca gwarantuje wzrost płacy do poziomu – 4400 zł brutto do 5350 zł brutto, a po dwóch latach stażu pracy od 4600 zł brutto do 5600 zł brutto. Poziom wynagrodzenia jest każdorazowo definiowany w umowie o pracę.

Z kolei menedżerowie sklepów mogą liczyć na wynagrodzenie w wysokości od 6700 zł brutto do 7000 zł brutto, rozpoczynając pracę na tym stanowisku. Po roku płaca wzrośnie do poziomu od 7000 zł brutto do 7400 zł brutto, a po 2 latach wyniesie od 7800 zł brutto do 8300 zł brutto. Co więcej, w Lidl Polska wszystkim menedżerom sklepów przysługuje komfortowy samochód służbowy. O wysokości podwyżki decyduje zajmowane stanowisko. Łącznie firma przeznaczy na wzrost wynagrodzeń ponad 230 mln zł.

Odpowiedzialna firma może więcej i ma wpływ na to, co dzieje się w naszym otoczeniu. Kierując się tym hasłem, Lidl Polska wdrożył w 2019 roku strategię zrównoważonego rozwoju na lata 2020-2025, która wyznacza priorytety w działaniach CSR firmy. W 2022 roku sieć przeprowadziła liczne akcje skierowane do lokalnych społeczności. Wpisując się w tę strategię, wśród nich znalazła się m.in. zakończona w listopadzie akcja „Szkoły Pełne Talentów”, której ambasadorami byli Anna i Robert Lewandowscy. Dzięki niesamowitemu zaangażowaniu klientów, którzy przekazali placówkom 26 000 000 Talenciaków, 10 600 polskich szkół otrzyma ponad 30 000 nagród, w tym akcesoria sportowe i urządzenia elektroniczne. W sierpniu Lidl Polska wsparł też Fundację Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy podczas Najpiękniejszego Festiwalu Świata, czyli Pol’and’Rock Festival. Rockowy sklep Lidla był do dyspozycji uczestników wydarzenia nieprzerwanie przez ponad 100 godzin, a w jego uruchomienie zaangażowani byli pracownicy centrali oraz sklepów Lidl z całej Polski. Odbyły się również mniejsze inicjatywy, w tym: zorganizowana wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia Akcja Sprzątania Świata w Poznaniu: „WARTA warta posprzątania”, podczas której 800 wolontariuszy zebrało w 2 dni blisko 2 tony śmieci, czy sadzenie łąk kwietnych, w tym największej, o powierzchni blisko 80 000 mkw., przy nowym Centrum Dystrybucyjnym Lidl w Dobroszycach.

Lidl Polska nie zapomniał też o edukacji ekologicznej najmłodszych. Zorganizowane zostały aż dwa programy, których celem było uwrażliwienie dzieci na potrzeby środowiska: Ekomisja, której współorganizatorem jest Federacja Polskich Banków Żywności, oraz Dieta przyjazna planecie – w partnerstwie z WWF Polska. Firma w 2022 roku nie zapomniała również o wciąż trwającej wojnie w Ukrainie. Grupa Schwarz, której częścią jest Lidl Polska, przeznaczyła na pomoc obywatelom Ukrainy, dotkniętym wojną oraz kryzysem uchodźczym, aż 47 000 000 złotych. Sama sieć regularnie przekazuje też wiele artykułów pierwszej potrzeby organizacjom pozarządowym, jak: Caritas Ukraina, Caritas Polska oraz Polska Akcja Humanitarna, oraz prowadzi w sklepach specjalne zbiórki żywności dla Federacji Polskich Banków Żywności, Caritas Polska i innych organizacji pomocowych. Firma wspiera obywateli Ukrainy także w poszukiwaniu zatrudnienia oraz wychodzi naprzeciw ich potrzebom, wzbogacając część swoich reklam o podpisy w języku ukraińskim oraz tłumacząc komunikaty skierowane do klientów w sklepach.