Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, powiększyła swoją ekologiczną flotę elektrycznych samochodów do 1000 pojazdów. Firma w ramach strategii dekarbonizacji sukcesywnie powiększa flotę ekologicznych aut dostawczych, a także samochodów frachtowych. Ekologiczna flota InPost obejmuje też 15 ciągników siodłowych z napędem LNG. To kolejny krok w kierunku zmniejszania emisji CO2 w transporcie. W 2022 roku blisko 30 mln paczek trafiło do adresatów za pośrednictwem auta EV InPost.

– Jesteśmy pionierem wśród firm logistycznych w Polsce, jeśli chodzi o ekologiczną flotę i obecnie mamy także największą flotę samochodów elektrycznych w Polsce. To spore inwestycje – ale ogromny wkład na rzecz środowiska i przyszłości naszych dzieci czy wnuków. Myślimy o każdym aspekcie ekologii w dostawach przesyłek, wspierając najbardziej ekologiczne rozwiązanie, jakim jest urządzenie Paczkomat® InPost. Wraz z GreenWay inwestujemy w sieć stacji ładowania elektryków w całej Polsce. Do tego wpieramy eko inicjatywy w polskich miastach w ramach programu InPost Green City. To pokazuje naszą odpowiedzialność za planetę i kontrybucję naszego biznesu dla społeczności – podkreślił Sebastian Anioł, Dyrektor Działu Innowacji Logistycznych InPost.

Samochody w ekologicznej flocie InPost:
blisko 50 szt Mercedesów eSPRINTER
blisko 300 szt Nissanów eNV200 w zabudowie VOLTIA
600 szt Ford eTransit
12 szt Opel Vivaro-e w zabudowie VOLTIA
40 szt Peugeot e-Expert w zabudowie VOLTIA
4 szt Renault Megane e-Tech
7 szt Peugeot ePartner

Ponadto InPost we współpracy z GreenWay zainstalował już ponad 500 stacji ładowania aut elektrycznych w swoich centrach logistycznych oraz publicznie dostępnych dla kierowców ładowarek DC w pobliżu urządzeń Paczkomat®. Do końca tego roku InPost i GreenWay rozbuduję tą sieć do 700 punktów.