Firma hybris, należąca do SAP, poinformowała, że kalahari.com, największy internetowy sprzedawca detaliczny w RPA, zdecydował się na wdrożenie pakietu hybris Commerce Suite. Za pomocą nowego oprogramowania kalahari.com chce przyspieszyć realizację swojej wizji handlowej, wzmocnić pozycję innowacyjnego lidera rynku i przyspieszyć rozwój firmowych sklepów i platform internetowych do sprzedaży produktów cyfrowych i fizycznych.
W 2013 r. firma MasterCard Worldwide przeprowadziła badanie dotyczące nawyków zakupowych w Internecie. Wykazało ono, że detaliczny handel internetowy w RPA rośnie o ponad 30% rocznie. Jako czołowy internetowy sprzedawca elektroniki, zabawek, sprzętu AGD, gier i książek portal kalahari.com wprowadza oprogramowanie hybris Commerce Suite, aby wykorzystać możliwość rozwoju i zwiększyć swój udział w szybko rozwijającym się południowoafrykańskim rynku handlu.
Platforma handlowa hybris zapewnia wielokanałową obsługę i pozwoli firmie kalahari.com sprostać szybkiemu rozwojowi jej działalności online, która obejmuje segment transakcji między klientami (C2C) i sprzedaż detaliczną B2C. Wdrożone rozwiązanie pomoże też w udostępnieniu bogatej funkcjonalności dla rosnącej liczby klientów korzystających z urządzeń mobilnych. Wśród wprowadzonych rozszerzeń znajdzie się sprzedaż towarów cyfrowych, takich jak e-booki, za pośrednictwem oferowanego przez kalahari.com własnego e-czytnika Gobii, oraz znaczna rozbudowa internetowego katalogu firmy z produktami cyfrowymi i fizycznymi. Jak wynika z badania opublikowanego niedawno przez kalahari.com, wraz ze wzrostem powszechności tabletów w RPA rośnie też popularność zakupów mobilnych — 70% użytkowników tabletów używa już swoich urządzeń do zakupów online.