Z raportu Kaufland pt. „Jak kupują Polacy” wynika, że konsumenci, wybierając miejsce zakupów, zwracają szczególną uwagę na aspekt dostępności. Klienci doceniają różnorodność oferty, która umożliwia znalezienie wszystkich niezbędnych artykułów w jednym miejscu, co przekłada się na oszczędność czasu i wygodę. Kaufland oferuje w swoich sklepach nie tylko różnorodny asortyment, ale także dostęp do szerokiego wachlarza usług. Odpowiadając na oczekiwania klientów, sieć rozwija się zgodnie z ideą one-stop-shopping i konsekwentnie rozbudowuje portfolio najemców w swoich pasażach.

Dobór punktów usługowych w pasażach handlowych sklepów Kaufland każdorazowo poprzedzony jest staranną analizą potrzeb lokalnych społeczności. Sieć nawiązuje współpracę z partnerami, których oferta stanowi optymalnie uzupełnienie asortymentu produktowego w markecie. Obecnie w sklepach Kaufland klienci mogą korzystać z oferty w sumie ponad 2000 punktów handlowych i usługowych. Grono najemców jest regularnie poszerzane – w okresie od kwietnia do maja br. w placówkach Kaufland pojawiło się czternastu nowych najemców, a cztery obiekty zostały odnowione.

Kaufland przywiązuje dużą wagę do zrównoważonego rozwoju. W związku z tym chętnie nawiązuje współprace z najemcami, którzy prowadząc swój biznes, są zaangażowani w kwestie środowiskowe bądź społeczne. Wśród nowych partnerów sieci Kaufland znalazł się m.in. sklep zoologiczny w sklepie w Pleszewie, który tworzy swoje punkty w myśl idei less waste: używa mebli z recyklingowanych płyt, a materiały reklamowe i etykiety cenowe wykonuje ręcznie z papieru. Innym przykładem jest rodzinna pracownia krawiecka w sklepie w Opolu, która organizuje warsztaty krawieckie dla dzieci. Na uwagę zasługuje również piekarnia otwarta w markecie w Ciechanowie, która angażuje się w akcje charytatywne, m.in. wspiera inicjatywę „Kup chleb dla potrzebujących”.

Kaufland niezmiennie nadaje również priorytet lokalności. Sieć w pierwszej kolejności sięga po artykuły od regionalnych dostawców, promuje tradycje kulinarne różnych regionów Polski, a także nawiązuje współprace z rodzinnymi firmami z najbliższej okolicy sklepów, które są znane i doceniane przez lokalne społeczności. Niejednokrotnie stają się one najemcami pasaży handlowych. W tym obszarze należy przywołać przykład rodzinnej pracowni jubilerskiej w Jabłonnej, rzemieślniczej marki lodów we Wrocławiu, a także kwiatomatu uruchomionego w Skawinie, do którego bukiety dostarcza lokalny dostawca.