Ważnym elementem strategii sieci Kaufland jest dynamiczna ekspansja, która zakłada otwarcie średnio 10 sklepów w ciągu roku. Firma ogłosiła przetargi na budowę marketów w Katowicach oraz Gdyni, niebawem ruszą kolejne – w Kaliszu, Rumii oraz Krasnymstawie. Kaufland zaprasza do współpracy generalnych wykonawców oraz podwykonawców.

Obecnie największym wyzwaniem dla sieci handlowych jest pozyskanie odpowiedniej lokalizacji i zakup gruntu. Możliwości jest coraz mniej, a każda z nich przechodzi jeszcze przez rygorystyczne analizy. Jak mówi ekspert Kaufland Polska, Joanna Janiga – „Jesteśmy gotowi otwierać więcej obiektów, ale na przeszkodzie stoi przede wszystkim brak atrakcyjnych działek czy powierzchni handlowych”.

Obecna sytuacja społeczno-ekonomiczna zdecydowanie wpływa na różne sektory gospodarki, w tym branżę budowalną. Inwestorzy oraz firmy mierzą się ze wzrostem kosztów budowy, które wynikają z rekordowych cen surowców, energii oraz mocnej deprecjacji złotego względem najważniejszych walut. Dodatkowo rekordowy poziom inflacji i podwyżki stóp procentowych dla wielu inwestorów mogą stanowić hamulec przy uruchamianiu nowych projektów inwestycyjnych. Sieć Kaufland jest otwarta na długofalową współpracę, obejmującą nie tylko budowę sklepów, ale także ich modernizację.

Nowe inwestycje zawsze realizujemy wspólnie z partnerami biznesowymi, między innymi generalnymi wykonawcami odpowiedzialnymi za koordynację poszczególnych prac budowlanych oraz instalacyjnych. Do przetargów mogą zgłaszać się firmy, które osiągnęły obrót w wysokości ok. 60 milionów zł oraz posiadają doświadczenie w realizacji podobnych inwestycji, jak wolnostojące obiekty handlowo-usługowe, retail parki, magazyny czy hale przemysłowe. Poszukujemy również podwykonawców w kilku branżach – przede wszystkim sanitarnej i elektrycznej – mówi Joanna Janiga, dyrektor Pionu Przetargów i Kontroli Jakości Inwestycji w Kaufland Polska.