Zdecydowana większość z nas deklaruje, że zdrowe odżywianie jest ważne. Jednocześnie ponad 40% Polaków przyznaje, że samodzielne skomponowanie jadłospisu wciąż pozostaje dla nich trudnym zadaniem. W podejmowaniu świadomych decyzji w zakresie żywienia, a także zminimalizowaniu ryzyka chorób dietozależnych ma pomóc konsumentom kampania „Nutri-Score dla świadomych wyborów żywieniowych”, którą wspiera sieć Kaufland.

Dla blisko 40% Polaków zdrowe odżywianie polega głównie na unikaniu wysoko przetworzonej żywności. Jednak w wielu przypadkach brak specjalistycznej wiedzy czy też czasu nie pozwala na przeanalizowanie składu każdego produktu. Ma w nich pomóc rzetelny i zrozumiały system znakowania artykułów spożywczych. Firma Kaufland zaczęła stosować skalę Nutri-Score jako jedna z pierwszych sieci handlowych w Polsce, deklarując przy tym, że do 2023 r. zostaną nią opatrzone wszystkie możliwe opakowania produktów marek własnych.

Kampania promująca racjonalne wybory żywieniowe
Kampania „Nutri-Score dla świadomych wyborów żywieniowych” to wspólna inicjatywa Instytutu „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka”, Instytutu Matki i Dziecka, Polskiego Towarzystwa Dietetyki, Federacji Konsumentów, firmy Danone, Kaufland, a także innych sieci handlowych. Celem wszystkich zaangażowanych organizacji jest podnoszenie świadomości konsumentów nt. odżywiania poprzez promocję skali Nutri-Score – prostego narzędzia do rzetelnej oceny wartości odżywczych produktów.

– Jak pokazują badania rynkowe, cztery na dziesięć osób uznaje, że utrzymanie zbilansowanej diety nie jest łatwe. Wśród barier wymienia się m.in. małą dostępność zdrowych produktów czy też ich niewielki wybór w sklepach, gdzie zwykle robi się zakupy. Pokazuje to, jak dużą rolę w kreowaniu stylu żywienia Polaków odgrywają sieci handlowe. Kaufland regularnie rozwija asortyment produktów dedykowanych świadomej diecie, a wprowadzając skalę Nutri-Score na opakowaniach marek własnych, pomaga klientom ocenić, jakie artykuły powinny stanowić trzon ich odżywiania, a jakie należy ograniczać. Chcąc wpłynąć na poprawę jakości żywienia Polaków, nasza sieć dołączyła do grona partnerów kampanii – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Partnerstwa na rzecz realizacji celów zrównoważonego rozwoju
Firma Kaufland z dużym zaangażowaniem realizuje swoją strategię zrównoważonego rozwoju pod hasłem „Zróbmy to razem”. Pokazuje tym samym, jak ważną rolę w dążeniu do wyznaczonych celów odgrywa współpraca. Mając świadomość swojego wpływu na kształtowanie zachowań konsumenckich, a także otaczający świat, sieć chętnie łączy siły z innymi organizacjami działającymi w duchu zrównoważonego rozwoju.

– Wierzymy, że wymiana doświadczeń, podejmowanie wspólnych inicjatyw i merytoryczna debata z interesariuszami jest słuszną drogą w kierunku do zrównoważonego rozwoju. Właśnie dlatego sieć Kaufland już w 2020 r. przystąpiła do Partnerstwa na rzecz realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju w Polsce. Czujemy się także odpowiedzialni wobec blisko 16 000 pracowników naszej sieci i dokładamy wszelkich starań, aby Kaufland był atrakcyjnym miejscem pracy. Priorytetowo traktujemy równość oraz wzajemny szacunek, dlatego podpisaliśmy Kartę Różnorodności. W naszą strategię zrównoważonego rozwoju wpisują się również działania zmierzające do budowy gospodarki o obiegu zamkniętym, a także polegające na racjonalnym wykorzystywaniu surowców. W propagowaniu dobrych praktyk z tych obszarów pomaga nam współpraca w ramach Polskiego Paktu Plastikowego oraz Polskiej Koalicji na rzecz Zrównoważonego Oleju Palmowego – dodaje Maja Szewczyk.