Promowanie idei sprawiedliwego handlu, uwrażliwienie konsumentów na sytuację rolników w krajach rozwijających się oraz zwiększanie rozpoznawalności certyfikowanych produktów to główne cele kampanii „Miesiąc Fairtrade”, którą wspiera Kaufland. W trakcie kampanii, która potrwa do 12 czerwca, klienci sieci będą mogli wziąć udział w loterii paragonowej i wygrać atrakcyjne nagrody rzeczowe.

Odpowiedzialna produkcja i konsumpcja to jeden z Celów Zrównoważonego Rozwoju ustanowiony przez ONZ, który wymaga ścisłej współpracy wszystkich uczestników łańcucha dostaw. Ważnym aspektem w tym zakresie są akcje edukacyjne, których przykładem jest „Miesiąc Fairtrade” — cykliczna kampania pokazująca, że wytworzenie dóbr ma nie tylko aspekt ekonomiczny, ale także społeczny i środowiskowy.

„Miesiąc Fairtrade” to bardzo ważna i potrzebna inicjatywa, szczególnie w czasach, gdy cena staje się zasadniczym czynnikiem wyboru, a kwestie związane z pochodzeniem czy sposobem produkcji artykułów schodzą na dalszy plan. W sieci Kaufland sukcesywnie rozwijamy ofertę produktów wytworzonych w sposób zrównoważony, także w segmencie marek własnych. Przyłączając się do kampanii organizowanej przez Fairtrade, chcemy zachęcić naszych klientów do bardziej świadomych zakupów, a loteria paragonowa stanowi dodatkową zachętę do wyboru zrównoważonych produktów – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej sieci Kaufland.

Aby wziąć udział w loterii, wystarczy zakupić w sklepach Kaufland dowolny produkt z certyfikatem Fairtrade. W sklepach sieci dostępnych jest wiele artykułów marek własnych – K-Classic, K-Bio oraz K-Favourites posiadających ten znak. Paragon należy zarejestrować na stronie organizacji Fairtrade.org.pl i… czekać na losowanie. Do wygrania atrakcyjne nagrody: ekspresy do kawy, zestaw kaw oraz produkty ze znakiem Fairtrade, w tym produkty marek Kaufland. Ważne, aby zachować oryginalny paragon oraz zrobić zdjęcie z widocznym znakiem Fairtrade. W przypadku wygranej organizator loterii poprosi zwycięzcę o przesłanie zdjęcia oraz skanu paragonu, który został zgłoszony do konkursu.

Tegoroczna kampania, prowadzona pod hasłem „Dla ludzi, dla planety”, potrwa do 12 czerwca.