Użytkownicy mobilnych aplikacji bankowych zdecydowanie częściej niż pozostali posiadacze smartfonów korzystają z aplikacji e-commerce – wynika z badania Spicy Mobile.
Allegro, OLX, Payback, Blix, Qpony, aplikacja Lidla i kupony do McDonalds to najpopularniejsze aplikacje, których używa wspomniana grupa.
Zespół badaczy wziął „pod lupę” grupę użytkowników smartfonów, którzy w danym okresie mieli zainstalowane aplikacje banków PKO Bank Polski, mBank, Raiffeisen POLBANK, neoBank, eurobank, GetIn Bank, Bank Zachodni WBK, ING, Millenium Bank, Alior Bank. Z badania wynika, że z aplikacji bankowych korzysta więcej mężczyzn (57%) niż kobiet (43%).
„Analiza danych potwierdziła, że klient banku korzystający z aplikacji mobilnych jest bardziej zaangażowany w zakupy on-line” – mówi Małgorzata Wołejko, Mobile Audience Measurement Director w Spicy Mobile. „Informacje o aktywności użytkownika w naturalnych obszarach jego zainteresowań to cenna wiedza o potencjalnych możliwościach kontaktu z klientem banku.”