Co trzeci klient sklepu odzieżowego robi sobie selfie w przymierzalni, a 45% kupujących przyznaje, że podczas zakupów wykonuje zdjęcia produktów – wynika z raportu Sklep #wLepszymŚwietle firmy Signify, dostawcy nowoczesnych rozwiązań oświetleniowych. Według Marka Pabicha, dyrektora działu rozwoju Schwitzke Górski Customer Experience Designers, przymierzalnie zaprojektowane pod selfie to „must have” tego sezonu dla marek modowych.

Jak dowodzi badanie przeprowadzone na zlecenie Signify wśród klientek polskiej sieci modowej Top Secret, selfie to domena szczególnie młodych kobiet w wieku do 24 lat. Ponad 40% klientek w przedziale wiekowym 18-24 lata i 30% w wieku 25-34 lata zadeklarowała, że robi sobie zdjęcia będąc w przymierzalni.

– Z rozmów, które prowadziliśmy z klientkami sklepu Top Secret wynikało, że duża część osób decyduje się na selfie, bo nie jest pewna swojego wyboru. Chcą wysłać zdjęcie w nowym ubraniu do męża, chłopaka czy koleżanki i skonsultować się, czy dobrze w nim wyglądają, czy dany zakup jest słuszny – wyjaśnia Mariusz Pyc z firmy badawczej Open Research.

Jak pokazują analizy 60% kobiet podejmuje decyzję o zakupie właśnie w przymierzalni, a 37% stwierdza, że to jakie warunki panują w tym miejscu, wpływa na wybór sklepu, który odwiedzą.
– To, jak wygląda strefa przymierzalni, jak czuje się w niej klient, ma ogromne znaczenie nie tylko dla decyzji kupującego, ale buduje jego lojalność oraz opinie o marce – mówi Tomasz Waszkiewicz, dyrektor sprzedaży w Signify. – Przeprowadzając badanie w jednym ze sklepów sieci Top Secret analizowaliśmy wpływ naszego interaktywnego oświetlenia na sprzedaż, ocenę sklepu, produktu i marki przez klienta. Wyniki były zaskakujące. Okazało się, że po instalacji nowego oświetlenia, które dało klientom możliwość zobaczenia się w jednym z trzech trybów światła – dziennym, domowym i wieczorowym – średnia wartość paragonu wzrosła aż o 15%. Chociaż zmianie uległo tylko oświetlenie, kupujący uznali, że przymierzalnia jest też większa, bardziej komfortowa i intymna, a 97% badanych zadeklarowało, że poleci znajomym sklep Top Secret ze względu na nową przymierzalnię – dodaje Tomasz Waszkiewicz.

Raport Sklep #wLepszymŚwietle prezentuje pełne wyniki projektu pilotażowego instalacji interaktywnego oświetlenia w sklepie Top Secret i wpływu oświetlenia na poprawę doświadczeń zakupowych klientów.

W badaniu wzięło udział 300 klientów sklepu Top Secret w centrum handlowym Posnania w Poznaniu.