Polki uwielbiają odkrywać nowe smaki. Ponad 41% ankietowanych kobiet zadeklarowało, że „zdecydowanie chętnie” sięga po nowości. To o 10 procent więcej niż w przypadku mężczyzn. Choć i oni lubią eksperymentować, są nieznacznie ostrożniejsi w sięganiu po nowe produkty spożywcze – wynika z analizy ETi European Food Industries przeprowadzonej wspólnie z agencją badawczą SWResearch w ramach kampanii „Dare. Odważ się na nowe”.

Producenci słodyczy zachęcają konsumentów do sięgnięcia po swoje produkty poprzez wprowadzanie nowych smaków, formatów produktowych czy marek. Nic dziwnego – aż 83% Polaków mówi „tak” nowościom na półkach sklepowych. Niemal połowa z nich (47%) deklaruje, że raczej chętnie sięga po nowe produkty, a ponad jedna trzecia (36%) robi to „zdecydowanie chętnie”. W tej drugiej grupie liczniejsze są kobiety (41%), które odważniej podchodzą do próbowania nowości spożywczych niż mężczyźni (31%).

Najskuteczniejszą reklamą słodyczy jest rekomendacja znajomych. Ponad 40% badanych decyduje się sięgnąć po słodką przekąskę, której wcześniej nie znało dzięki poleceniu bliskich. Jednak jak pokazuje analiza, Polacy uwielbiają także promocje. Oferty specjalne to druga najbardziej wpływowa forma działań (wskazuje ją niemal 40% badanych), które skłaniają ich kupienia nowego produktu. Popularnym czynnikiem, który jest w stanie zachęcić Polaków do spróbowania nowej słodkości jest także atrakcyjne opakowanie, a dopiero na czwartym miejscu – reklama w TV. Co ciekawe, gazetki promocyjne dużo lepiej sprawdzają się wśród kobiet niż wśród mężczyzn (26% vs. 18%).

Zdaniem respondentów najmniej skuteczne są działania promocyjne w radiu, a zaledwie co dziesiąty Polak zaufałby reklamie w mediach społecznościowych.

„Dare. Odważ się na nowe” to kampania promocyjna nowych wafli w czekoladzie deserowej Dare od ETi. W pierwszej fazie działań firma zaplanowała samplingi produktów w sześciu miastach w Polsce. W ramach akcji mieszkańcy Poznania, Wrocławia, Krakowa, Sopotu, Zakopanego i Warszawy zostali zaproszeni do udziału w grze „Dare. Odważ się na nowe” i do spróbowania nowych wafli.