Jak wynika z badania dotyczącego zachowania i aktywności kobiet w social media przeprowadzonego przez Com Creation, HG Intelligence i Sotrendera w minionym roku to najczęściej kobiety w starszym wieku korzystały z popularnych serwisów.

Jak podają wyniki przeprowadzonego raportu zainteresowanie serwisem Facebook wśród kobiet w wieku 45-54 i 55-64 lat wzrosło w ostatnim roku odpowiednio o 32% i 27%. Kobiety równie chętnie korzystały z serwisów LinkedIn, gdzie liczba uczestniczek po 50 roku życia wzrosła o 63% i YouTube, który zwiększył zainteresowanie wśród kobiet w grupie wiekowej 45-54 o 12% i o 10% po 55 roku życia. Podobną sytuację obserwujemy na przykładzie Twittera, gdzie obie grupy powiększyły swoją liczebność o 27% i 3%.

Kobiety na Facebooku najczęściej interesują się głównie takimi kategoriami profili jak: Dom i ogród, Macierzyństwo, Kosmetyki oraz Odzież. Na uwagę zasługuje duże zainteresowanie wśród pań po 65 roku życia kategorią Macierzyństwo. Może to wynikać z chęci opieki nad wnukami i poznania nowych zabaw sprzyjających rozwojowi dziecka.

Każda kobieta chce być coraz lepsza, ładniejsza, otaczać się coraz piękniejszymi rzeczami. Kosmetyki to najlepszy sposób na poprawienie swojej urody, podkreślenie lub maskowanie niektórych jej elementów. Macierzyństwo to jedna z ważniejszych, jeśli nie najważniejszych ról, jakie pełnią – chcą sprawdzić się w niej maksymalnie. A ponieważ kobiety chcą otaczać się pięknem, kategoria Dom i ogród również od razu przychodzi na myśl. – opowiada dr Anita Kijanka, pomysłodawczyni raportu.

Kobiety także silniej angażują się w komunikację z markami niż ma to miejsce w przypadku mężczyzn. Nawet, jeśli profile skierowane są głównie do mężczyzn jak Sport, Motoryzacja, IT i kobiety stanowią w nich mniejszość, angażują się w równym stopniu, co mężczyźni.

Wysokie zaangażowanie kobiet w serwisach społecznościowych świadomie wykorzystują marketerzy, bazując na publicznie wyrażanych potrzebach swoich klientów. Aktywność użytkowników staje się, zatem wartościowym i cennym źródłem informacji.

Innowacyjne marki stosują już wysublimowane algorytmy, które na podstawie aktywności w social media, wspierają proces zakupowy w sklepach stacjonarnych (offline). To na nich budowane są nowoczesne mechaniki programów lojalnościowych i polityki sprzedażowe korporacji. – opowiada Jarosław Królewski, Dyrektor Zarządzający HG Intelligence.