Jantar Sp. z o.o. zainstalowała kolejne kasy samoobsługowe w sieci sklepów PSS Społem. Na wdrożenie nowych rozwiązań zdecydowały się Społem PSS w Kaliszu oraz Społem Poznańska Spółdzielnia Spożywców w Poznaniu.
Wdrożenia opierały się o platformę sprzętową SSCO NCR. W każdej placówce zainstalowane zostały kasy samoobsługowe z modułem płatności kartą. Rozwiązanie jest elementem systemu sprzedaży i współpracuje z programem do zarządzania siecią handlową działającym
w konkretnej Spółdzielni.
„W przypadku „Społem” PSS w Kaliszu pierwsza instalacja kas samoobsługowych miała miejsce we wrześniu 2017 roku. Spółdzielnia nasza zainstalowała pierwsze dwie kasy samoobsługowe w nowo otartym Supermarkecie „Polanka” zlokalizowanym w galerii „Złote centrum” przy ul. Polnej 14. Wsłuchując się w opinie klientów i jednocześnie analizując ilość zrealizowanych zakupów za pomocą kas samoobsługowych podjęliśmy decyzje o instalacji kolejnych kas w naszym największym Supermarkecie mieszczącym się w Galerii „Tęcza” przy ul. 3 Maja 1 „- powiedział Pan Piotr Zasuń, Prezes Zarządu Społem PSS w Kaliszu.
Walory wprowadzenie rozwiązań samoobsługowych podkreśla również Pani Grażyna Raniewicz-Lis, Prezes Zarządu Społem Poznańskiej Spółdzielni Spożywców w Poznaniu.
„Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów sklepu Newa, największej placówki pracującej pod szyldem Społem PSS w Poznaniu, zlokalizowanej na os. Wichrowe Wzgórze 121, zdecydowaliśmy o zakupie kas samoobsługowych dla tego sklepu. Cztery kasy samoobsługowe wyposażone są w strefę pakowania zakupów z dwoma torbami, a klient dokonuje inkasa za pośrednictwem terminala płatniczego. Wart podkreślenia jest fakt, że kasy samoobsługowe obsługują Program Lojalnościowy „Społem znaczy razem”, a klient samodzielnie rejestruje transakcje na swojej karcie Uczestnika. Klienci chętnie korzystają ze strefy kas samoobsługowych, a wsparcie zapewnia im asystent sprzedaży, który służy pomocą w dokonaniu samodzielnego inkasa za dokonane zakupy. Stale rosnąca liczba rejestrowanych transakcji na kasach samoobsługowych jest najlepszym wskaźnikiem satysfakcji klientów z wprowadzenia kas samoobsługowych w Newie” .
Kupując poprzez samoobsługową kasę klient sam przesuwa opakowania przez czytnik skanując kody kreskowe towarów. Klient wypełnia czynności zgodne z komunikatami wyświetlanymi na ekranie oraz informacjami głosowymi. Wysoce intuicyjny interfejs użytkownika pomaga w dokonaniu transakcji i dostarcza przyjemności z zakupów. Kupujący, zgodnie ze swoimi preferencjami, korzysta z automatu gotówkowego, który wydaje resztę lub zintegrowanego systemu obsługi kart płatniczych oraz bonów towarowych. Wybór metody płatności uzależniony jest wdrożonego w danej placówce modelu rozwiązania samoobsługowego. Kasa kontroluje wagę towarów w celu wykrycia niezeskanowanego produktu dodanego po naliczeniu należności za zakupiony towar.
Platforma sprzętowa IBM w połączeniu z odpowiednio dobranym oprogramowaniem gwarantuje niezawodność proponowanego rozwiązania oraz pozwala na współpracę z dowolnym programem magazynowym działającym w placówce.