Kompania Piwowarska, jako pierwsza w branży zdecydowała się na całkowitą rezygnację z faktur papierowych i wykorzystanie e-faktur w rozliczeniach z handlem tradycyjnym. Firma szacuje, że pozwoli jej to zaoszczędzić co najmniej 850 tys. złotych rocznie.

Wdrożenie e-faktur zostało przeprowadzone przez firmę Comarch.

– Od 2010 roku Kompania Piwowarska korzysta z usług Platformy Comarch EDI w komunikacji z handlem nowoczesnym, tj. sieciami handlowymi. W 2013 roku zdecydowała się na odważny krok uruchomienia e-fakturowania ze swoim hurtem. Na polskim rynku jest to projekt niewątpliwie pionierski pod względem skali i wykorzystania elektronicznej wymiany danych (EDI) w kanale tradycyjnym. Kompania Piwowarska podeszła do jego realizacji kompleksowo. Od samego początku partnerskie podejście do dystrybutorów było w projekcie mocno zaznaczane. Rozwiązanie dostarczone przez Comarch poza optymalizacją pracy po stronie Kompanii Piwowarskiej i oczywistymi korzyściami z tym związanymi miało być przyjazne dla hurtowników i znacznie ułatwiać im bieżącą współpracę z Kompanią Piwowarską – mówi Marta Frok, kierownik konsultingu Comarch EDI.