Rosnąca liczba zachorowań na COVID-19 ponownie wzbudza obawy o bezpieczeństwo. Pandemia nie odpuszcza, a firmy robią wszystko by minimalizować ryzyko zakażeń. Jedną z nich jest Grupa Komputronik, która do walki z koronawirusem wykorzystuje nie tylko zalecenia epidemiologów, ale także nowoczesną technologię.

Zgodnie z wytycznymi lekarzy jednym z najlepszych sposobów na uniknięcie zakażenia jest dystans społeczny, a także noszenie maseczki i częste mycie rąk. O ile podczas wakacji dzienna liczba zachorowań utrzymywała się na równym poziomie, tak w ostatnich dniach mocno rośnie. Wzbudza to niepokój społeczeństwa oraz zmusza firmy jeszcze lepszej ochrony klientów i pracowników, tak by uniknąć ponownego lockdown’u.

Ze względów bezpieczeństwa Komputronik oraz Komputronik Biznes wdrożyli szereg rozwiązań, które zapewnią najwyższy poziom bezpieczeństwa i higieny. W salonach stacjonarnych, przy stanowiskach kasowych oraz punktach obsługi klienta zostały zamontowane ochronne ekrany wykonane z pleksi, a wszyscy pracownicy Grupy Komputronik są wyposażeni w osłony twarzy. Dodatkowo w salonach znajdują się dozowniki z płynem dezynfekującym.

Pracownicy salonów regularnie czyszczą towar z ekspozycji i miejsca wspólne. Wszyscy klienci muszą także zachowywać bezpieczny, dwumetrowy, dystans od siebie. W salonach mogą oni także znaleźć informacje o podstawowych zasadach bezpieczeństwa.
Podobne zasady obowiązują także pracowników administracyjnych. W siedzibie firmy regularnie czyszczone są wszystkie powierzchnie wspólne, pracownicy mają do dyspozycji płyny do dezynfekcji oraz termometr do pomiaru temperatury ciała. Dodatkowo Zarząd Grupy Komputronik wprowadził rotacyjny system pracy – jeden tydzień pracownicy obowiązki służbowe pełnią z biura, a kolejny w ramach pracy zdalnej.

Pracy zdalnej nie mogą wykonywać pracownicy magazynu. Oprócz szeregu procedur Komputronik wraz z Komputronik Biznes wdrożyli także nowoczesną technologię, która pomaga na bieżąco monitorować stan zdrowia pracowników. Przy wejściach na halę magazynową zamontowane zostały kamery termowizyjne, które monitorują temperaturę ciała pracowników.

– Sposób działania systemu jest prosty. Za każdym razem przed rozpoczęciem pracy pracownik zbliża się do kamery, która w kilka sekund mierzy jego temperaturę i wyświetla odpowiedni komunikat. W momencie, gdy pracownik ma podwyższoną temperaturę informacja ta trafia również do koordynatora, który odsyła pracownika do domu i później monitoruje jego stan zdrowia. To rozwiązanie daje przede wszystkim gwarancję skuteczności i pozwala zaoszczędzić czas. Wszystko dzieje się automatycznie, bez kontaktu z innymi osobami – komentuje Tomasz Jankowski, dyrektor logistyki Grupy Komputronik

Zainstalowane w magazynie Komputronik rozwiązanie wykorzystuje urządzenia KaDe. W centrum dystrybucyjnym zainstalowano 3 kamery tego typu. Wyposażone są w dotykowy ekran, rozpoznawanie twarzy za pomocą algorytmu deep lerning oraz potrafią wykryć maseczkę ochronną.

– Instalacja systemu jest bardzo prosta ze względu na możliwość autonomicznego podłączenia urządzeń. Nie wymaga on ogromnych nakładów na sprzęt. Ważnym aspektem jest też prosta obsługa. Osoba badana niemal natychmiast otrzymuje wynik pomiaru temperatury ciała. Co ważne z systemu można korzystać w dowolnej chwili, nie tylko przed rozpoczęciem pracy, dzięki czemu mamy do dyspozycji więcej próbek pomiarowych. Wybrane przez nas urządzenia mają najwyższą dokładność pomiaru temperatury ze wszystkich dostępnych na rynku komentuje Artur Cichy, Kierownik IT Grupy Komputronik

Usługi zwiększające bezpieczeństwo pracowników, w tym montaż kamer termowizyjnych do pomiaru temperatury ciała, na co dzień świadczy Komputronik Biznes.